Itt a boldogság tuti receptje! De tényleg, esküszünk: van neki Molnár Viola Anna

Itt a boldogság tuti receptje! De tényleg, esküszünk: van neki

Feltehetnénk azt a költői kérdést, hogy hol lakik a boldogság, de mi abban hiszünk, hogy ez az érzés egyáltalán nem olyan misztikus, mint amilyennek elsőre tűnik. Persze sok múlik azon, hogy ki milyen álmokat és vágyakat dédelget, illetve hogy ezek a célok valóra válnak-e – de valójában meglepően egyszerű dolgokon múlik az, hogy ki hogyan érzi magát a bőrében: a hormonokon. Nyugi, ez egyáltalán nem olyan bonyolult, mint amilyennek elsőre hangzik. Eláruljuk, hogyan hekkelhetitek meg a saját boldogságotokat!

A hygge egy dán életérzés, amiről azt vallják, a jelentését nem lehet lefordítani, csak érezni. Nagyjából úgy szokták körülírni, mint az az állapotot, amit nem ront el

  • szorongás,
  • aggodalom,
  • bosszúság,
  • vagy bármilyen szélsőséges érzelmi állapot.

Mi a dán életérzést ugyan nem tudjuk nektek elhozni, abban viszont tudunk segíteni, hogy eláruljuk, mit tehettek tudatosan azért, hogy ti is a lehető legjobban érezzétek magatokat.

Higgyétek el, az emberi agy is meghekkelhető!

Dopamin a motivációért

Tudtátok, hogy a dopaminnak kiemelt szerepe van a motiváltság érzésében? Ja, hát én sem – egészen addig, amíg szembe nem jött velem a Huffington Post egyik cikke. Ez a hormon felelős ugyanis a céltudatosság, az önbizalom és a motiváltság kiváltásáért: ha van belőle elég, meg fogtok tenni bizonyos lépéseket a vágyaitok és céljaitok eléréséért – ha viszont a kelletnél kevesebb van belőle a szervezetetekben, akkor hajlamosak lesztek a halogatásra és a passzivitásra.

Forrás:
Depositphotos

Amikor patkányokkal kísérleteztek, feladatokhoz kötötték az élelemszerzést: az állatok egyszerű feladatok megoldásával kevesebb, nehezebb feladatok megoldásával pedig több élelemhez juthattak. A kutatók azt figyelték meg, hogy azok a patkányok, akik a nehezebb feladatoknak is nekifutottak, magasabb dopaminszinttel rendelkeztek.

„Jó, de honnan lesz nekem dopaminem vagy mim?!”

Ha hiszitek, ha nem, a dopamin sikerélmények szerzésekor termelődik, ezért fontos, hogy ne csak világraszóló terveitek legyenek, hanem kisebb céljaitok is. Az igazán nagy feladatokat bontsátok le kisebb részfeladatokra, és szakaszonként jutalmazzátok meg magatokat valamivel. Ha pedig mindent megcsináltatok, keressetek új célokat!

Szerotonin a nyugalomért

A depresszió egyik fő kiváltóoka az alacsony szerotoninszint, ahogy ennek a hormonnak a hiánya tehető felelőssé az agresszív viselkedésért, az ingerlékenységért, az indokolatlan félelemérzetért és a szorongásért is. Jó hír viszont, hogy már a szerotoninszint enyhe emelésével is csökkenthetők ezek a tünetek.

„Jó, és szerotoninem vagy mim hogy lesz?!”

A napfény nemcsak a D-vitamin termelődésére, hanem a szerotoninszintre is hatással van: ha napi 20 percet töltötök a napon, azzal már jelentősen javíthattok a hangulatotokon. A jó hír az, hogy még borongós időben is természetes fényzuhany éri a testünket, ami ugyanazt a hatást váltja ki a szervezetből. A dió- és mogyorófélék, sajtok, halak fogyasztása is segíthet: ezekben az ételekben sok a triptofán, ami tulajdonképpen a szervezet alapanyaga a szerotonin előállításához. A meglepő dolog viszont most jön:

kutatások igazolják, hogy a hála érzése is szerotonint szabadít fel a szervezetben, így ha minden nap végén rászántok pár percet arra, hogy végiggondoljátok, mi miatt lehettek hálásak, egy nagy löketet adhattok a saját közérzeteteknek.

„Hálát adtam, hogy láttam egy hullócsillagot” – pozitív gondolkodás négy DIY-praktikával

„Hálát adtam, hogy láttam egy hullócsillagot” – pozitív gondolkodás négy DIY-praktikával

Tanakodva ültem a földön, a szoba közepén, előttem egy befőttesüveg, mellettem pedig sok-sok színes cetli. A befőttesüvegen ez állt: Hála Bödön.

A cikket ide kattintva olvashatjátok tovább.

Endorfin a boldogságért

Az endorfinról már biztos hallottatok, hiszen rengetegszer emlegetik boldogsághormonként – és ahogy azt a neve elárulja, a boldogság érzéséért.

Jó, de honnan szedjek endorfint?!

Az endorfintermelésre nagyon sok dolog van pozitív hatással:

Motivációs grafika – Így változhat meg a testetek a rendszeres futástól

Motivációs grafika – Így változhat meg a testetek a rendszeres futástól

Ahányfélék vagyunk, annyiféle módon reagál a testünk a rendszeres mozgásra. Sokan szeretnék azt hinni, a futástól – a legegyszerűbbnek gondolt sporttól – majd villámgyorsan lefogynak, de ahogy a futás nem is olyan egyszerű, mint ahogyan gondoljuk, úgy a fogyás sem garantált. Nem kell azonnal szögre akasztani az újonnan vásárolt futócipőt. Okosan felépítve a mozgásprogramot látványos eredményt érhettek el.

A grafikát ide kattintva elemezhetitek.