nóriedz domokos enikő

Lehet, hogy eddig rosszul edzettetek? – A leggyakoribb hibák a neten terjedő fitneszvideókban

A csináld magad blogoknak, vlogoknak és videóknak hála ma már nemcsak főzni, sminkelni, barkácsolni tanulhatunk meg otthon 10 perc alatt, de egyszerre egy „szempillantás” alatt ki is gyúrhatjuk magunkat. Feltéve, ha jól, szabályosan csináljuk, mert bizony vannak olyan gyakorlatok, amelyeket könnyű rosszul bemutatni és ezáltal rosszul elsajátítani – a helytelenül végzett gyakorlatok pedig nemcsak eredménytelenek, de balesetveszélyesek is. Google napunk alkalmából Domokos Enikő személyi edző segítségével megmutatjak, melyek azok az otthoni fitneszmozdulatok, amelyeket sokszor hibásan látunk viszont a neten. 

Domokos Enikő személyi edző

Domokos Enikő edző

„Kiskorom óta meghatározó része az életemnek a mozgás és a versenyzés. Már ekkor eldöntöttem, hogy emberekkel és a testmozgással fogok foglalkozni. Tanulmányaim során kutatást is végeztem a sport adta flow-élményről, és bebizonyosodott, hogy a sport az egyik legalkalmasabb terület az optimális élmény megtapasztalására. Úgy gondolom, csak a rendszeres testmozgással válhat belőlünk egészséges, stresszmentes ember, ezért a célom, hogy minél több embernek segítsek megtalálni a testi-lelki egyensúlyát az egészséges életmódon és a mozgáson keresztül.” Látogassatok el Enikő Facebook-oldalára, ha még több infóra vagytok kíváncsiak! 

1. Négykézláb helyzetben lábemelés

Ennél a gyakorlatnál nem az a lényeg, hogy minél magasabbra emeljétek a lábatokat. Sokkal fontosabb, hogy a fejetek, a törzsetek és a lábaitok emelésnél egy egyenest alkossonak, ezzel is kímélve a derekatokat a homorítástól. Figyeljetek, hogy a derekatokat tartsátok meg és ne lendületből végezzétek a gyakorlatot! Ha feszes fenékre vágytok, ITT mutatunk nektek 3 könnyű, otthon végezhető gyakorlatot! 

Rossz

Forrás:
VOUS

Forrás:
VOUS

2. Plank

A plank egy nagyon népszerű gyakorlat, amit bizony könnyű elrontani. Figyeljetek arra, hogy a feneketeket ne toljátok ki, kerüljétek a pucsítást, ehelyett billentsétek be a medencéteket, feszítsétek be a hasatokat, a feneketeket, és kezdődhet a planking. Ide kattintva egy korábbi cikkünkben megnézhettek 7 otthoni plankvariációt kezdőknek és haladóknak!

Rossz

Forrás:
VOUS

Forrás:
VOUS

3. Russian twist

A russian twist, vagyis a törzsforgatás talajon, felemelt lábakkal az egyik legkárosabb hasizomgyakorlat, amit az interneten terjedő fitneszvideókban láthattok. A gyakorlat fokozza a gerincoszlop kóros oldalirányú elgörbülését, vagyis a csigolyák egymáson való elmozdulását, elcsavarodását. Jobb, ha teljesen elkerülitek ezt a gyakorlatot, helyette többet ér, ha a talajon, leszorított derékkal haspréseket végeztek.

Rossz

Forrás:
VOUS

Forrás:
VOUS

4. Hátizom-gyakorlatok – evezés

Manapság minden ember minden cselekvést maga előtt végez, például gépelés, főzés, mosogatás, vezetés – nincs ez másként az edzőteremben sem, ahol tükörrel szemben edzünk. Ezzel a megfelelő funkcionalitást egy cseppet sem tartjuk szem előtt, a hátulsó izomzatunkat pedig teljesen elhanyagoljuk, ami később a hanyagtartás egyik fő kiváltó oka.

Evezésnél gyakori, hogy csak karból dolgozunk és nem használjuk a rombuszizmokat, melyek a lapockát és a vállat egymás felé és lefelé húzzák. Ezt leginkább a lapocka lezárásával tudjuk elérni, de figyeljetek oda, hogy a vállatok végig legyen lent! Ide kattintva egy korábbi cikkünk segítségével megelőzhetitek a hátfájást 5 könnyű gyakorlattal!

Rossz

Forrás:
VOUS

Forrás:
VOUS
engel-nora-3-gyakorlat-a-feszes-popsiert-domokos-eniko-szemelyi-edzo1

Van még pár szabad percetek?