Jobban sminkelnek, mint ti, pedig pasiból vannak: férfi szépségguruk a YouTube-ról

Jobban sminkelnek, mint ti, pedig pasiból vannak: férfi szépségguruk a YouTube-ról

Ha sminkelésről van szó, melyik nem jut eszetekbe? Szinte biztos vagyok benne, hogy alig akad olyan, aki a pasikra gondolna a kérdés hallatán – pedig hol vannak már azok az idők, amikor még kőbe volt vésve, hogy a sminkelés a lányoknak való, az autószerelés pedig a fiúknak! Bár olyan, népszerű YouTube-csatornákról nem tudok, ahol csajok vezetnék be a nézőket az autószerelés rejtelmeibe, olyanok szép számmal akadnak, ahol férfiak ragadnak sminkecsetet, és nőket megszégyenítő módon húznak hibátlan tusvonalat... 

Mielőtt bárki vad szentségelésbe kezdene, és jegyet váltana a „régen minden jobb volt” vonatra, hadd szögezzem le:

a férfiak már időszámításunk előtt 4000 évvel is sminkelték magukat. Az ókori egyiptomiak például nemtől függetlenül mind fekete szénnel emelték ki a szemük szépségét. Nők és férfiak egyaránt.

Igen, igaz, akkor tényleg sok dolog jobb volt: például nem érkeztek kamucégektől bakkártyaadatokat elcsalni próbáló spamek az okostelefonokra, meg nem lehetett fenékrészen feliratos melegítőnadrágokat sem kapni – de férfiak már akkor is voltak, és bizony, smink is volt az arcukon.

A sminkelés ugyanis a 18. század közepéig mindkét nem kiváltsága volt – egészen addig, amíg Viktória brit királynőnek köszönhetően el nem terjedt az a nézet, miszerint a sminkelés az ördögtől való dolog. Később persze ez megváltozott, és újra elfogadott dolggá vált az arcfestés, de immáron mint egy nőies tevékenység került vissza a köztudatba. Most viszont ideje felkészülni az újabb változásra: 

egyre több férfi visel sminket, és egyre több férfi dokumentálja ezt vlog formájában a YouTube-on.

James Charles

James Charles Dickinson még csak 18 éves, de már történelmet írt a maga műfajában: ő volt ugyanis az első férfi, aki egy amerikai kozmetikai cég szépségnagykövete lehetett. James 2016-ban kapta a megtisztelő pozíciót:

ő lett a Covergirl arca – azé a márkáé, ami korábban az America's Next Top Model című valóságshow nyerteseit kérte fel modellnek.

YouTube-csatornájára már több mint 2 millióan iratkoztak fel, és az Instagramon is ugyanannyian követik a munkásságát. Azoknak, akik nem tudják elfogadni, hogy ez a fiú a sminkelésről vlogol, csak egyetlen kérdést szegeznék:

ti képesek voltatok rá 18 évesen, hogy jövedelmező foglalkozássá fordítsátok a hobbitokat?

Köszönöm, nincs több kérdésem.

Objektum doboz

Bretmann Rock

A Jamesnél mindössze egy évvel idősebb Bretmann Rock YouTube-csatornájára szintén 2 millióan iratkoztak már fel, az Instagramon viszont közel 9 millióan kíváncsiak rá, mit posztol.

Ez a Fülöp-szigeteki srác úgy hadonászik a sminkecsettel, hogy azt még egy sokat látott sephorás sminkes is megirigyelhetné – de irigységre semmi ok: épp azért vannak a tutorial videók, hogy mindenki elsajátíthassa belőlük azt a tudást, amire vágyik.

Ebben a műfajban viszont ő az egyetlen, aki nem csak sminktermékeket képes eladni a saját arcával és nevével:

Bretmannért olyannyira meg vannak őrülve a rajongói, hogy képesek telefontokokat, párnahuzatokat vagy pólókat vásárolni a weboldaláról. 

Objektum doboz

Jeffree Star

...öööö ő az a pali, aki a legújabb videóját pár hete tette ki a netre, de azt azóta már másfél millióan látták. Már több mint 5 és fél millióan iratkoztak fel a csatornájára, ami nem csoda, ugyanis Jeffree Star nem ma kezdte az ipart: már akkor aktívan készítette a sminkelős tutorial videókat, amikor még nem is létezett a „közösségi média” kifejezés.

Ez a pasi már az internet hajnalán felvételeket rögzített a fürdőszobájában, és a szorgalmának – na meg a megosztó külsejének és a szabadszájúságának – meg is lett az eredménye egy masszív követőtábor formájában.

Már saját sminkmárkája is van, és a netes értékelések szerint hibátlan minőségű cuccokat kínál a követőinek.

Objektum doboz

Manny Gutierrez

Miután James Charles 2016-ban a Covergirl nagyköveteként írt történelmet, 2017-ben egy másik amerikai dekorkozmetikai márka, a Maybelline is vette a bátorságot, és pasit kért fel a modelljének: Manny Gutierrezt.

Manny állítólag akkor szeretett bele a sminkelésbe, amikor gyerekként végignézte, hogyan készülődik az édesanyja. Imádta nézni, mire képes egy szemhéjtus, egy szempillaspirál vagy egy rúzs.

A mormon családba született fiú érdeklődését viszont nem nézte jó szemmel a családja: Manny először azzal verte ki otthon a biztosítékot, amikor bejelentette, hogy homoszexuális, majd azzal, amikor bejelentette, hogy otthagyja az orvosi egyetemet, és inkább sminkesként dolgozik a jövőben. Először egy Sephorában, majd egy MAC üzletben sminkelte gyönyörűre az oda betérőket, majd 2014-ben gondolt egy nagyot, és elindította önálló YouTube-csatornáját, ahol már a saját arcát használta vászonként. A sikere azóta is töretlen, és nagyon úgy tűnik, hogy ez a fiú sosem fog kifogyni az ötletekből...

Objektum doboz