10 elgondolkodtató illusztráció a Black Friday kapcsán – Ma van a Ne vásárolj semmit! nap

8 elgondolkodtató illusztráció a Black Friday kapcsán – Ma van a Ne vásárolj semmit! nap

A Black Friday az Amerikai Egyesült Államokból indult, és mára behálózta a világot. Kevés olyan helyet tudnánk mondani a nyugati társadalomban, ahol nem jelennek meg az akciók, a vásárlásra buzdító feliratok.

Vásárlás és vásárlás között is van különbség – részemről a tudatos vásárlás mellett teszem le a voksomat, de az biztos, hogy ma csak azért sem veszek semmit. Ma van a Ne vásárolj semmit! nap, amely arra hívja fel a figyelmet, mi történik akkor, ha elkap bennünket a vásárlási láz. Erre pedig elég nagy az esély...

Mégis, mielőtt lecsapnátok az újabb akciós termékre akár offline, akár online – már ha az adott honlap, ahonnan vásárolni szeretnétek, még nem fagyott le –, nézzétek meg a következő grafikákat és a hozzájuk tartozó adatokat, és egy pillanatig gondolkozzatok el azon:

tényleg szükségetek van az adott termékre?

A következő grafikák és illusztrációk pedig hátha még inkább meggyőznek benneteket...

1.

Egy egyszerű pamutpóló előállításához 2700 liter édesvízre van szükség. Egy ember számára ez két és fél évig tartó ivóvíz mennyiségével egyenértékű. Egy farmer előállításához 7000 liter édesvízre van szükség. A Greenpeace szerint

  • vigyázzunk a ruháinkra, mossuk őket kevesebb alkalommal, javítsuk vagy javíttassuk meg, alakítsuk át;
  • hosszabbítsuk meg egy-egy ruha életciklusát azzal, hogy továbbadjuk másoknak, mi pedig használt ruhákat vásárolunk;
  • ne használjunk szárítógépet, és lehetőleg minél kevesebbet vasaljunk.
Objektum doboz

2.

A Fashion Revolution mozgalom a fast fashion márkák kizsákmányolására, környezetterhelő hatására hívja fel a figyelmet. Arra kérnek bennünket, gondoljuk meg kétszer is, mielőtt bármit is vásároluk Fekete Pénteken. Az impulzív vásárlás ugyanis nem tesz bennünket boldoggá hosszú távon. Legújabb kampányuk célja, hogy szeressünk bele újra a ruháinkba, ne dobjuk el őket, próbáljuk meg minél tovább viselni ezeket.

Objektum doboz

3.

A Mymarini egy hamburgi divatmárka, amelyik fenntartható és etikus szellemben készít bikiniket és fürdőruhákat. A Black Friday napján ők így döntöttek:

Objektum doboz

Helyette ez az ő javaslatuk:

Objektum doboz

4.

Livia Firth nagy harcosa a fenntartható divatnak. Az általa vezetett portál posztolta:

Objektum doboz

5.

A Ne vásárolj semmit nap! kapcsán arra biztatlak benneteket, hogy csináljatok valamit, ami nem vásárlás, de feltölt benneteket. Főzzetek a párotoknak, nézzetek meg egy filmet a moziban, menjetek el mozogni, sportolni, kössetek, horgoljatok, élvezzétek a hyggét.

6.

Objektum doboz

7.

Egyetlen darab ruha útja.

Objektum doboz

8.

Objektum doboz
vásárlás vélemény

Black Friday és boltkórosság