unalom helyett fuss egy kört a ház körül

Amikor a meleg ágy csábítóbb, mint az edzés: így vegyétek rá magatokat a mozgásra télen

A téli sötétségben és fagyban csak kevesek érzik kellően motiváltnak magukat ahhoz, hogy kitartsanak egy következetes edzésterv mellett. Ha nektek is nehézséget okoz, hogy hogyan vegyétek rá magatokat az év leghidegebb évszakában a sportolásra, akkor segítünk: eláruljuk, mivel motiválhatjátok magatokat, hogy a mozgás ne csak a jó időben legyen a mindennapjaitok része. 

A tél sokak számára egyet jelent az otthon kuckózással: a legtöbben ilyenkor nem szívesen hagyják el a lakást, hiszen a hideg szinte mindenre tökéletes kifogás. Az ünnepi időszak pedig csak még egy lapáttal rátesz a szobanövénységre: nemcsak az otthon melegétől nehéz elszakadni, de a bőséges vacsoráktól és a két ünnep közötti láblógatós időszaktól is.

A téli úszóguminövesztés – és aztán a tavaszi fogyókúra – néhány ember számára magától értetődő, pedig nem túl egészséges, ha a szervezetünkre csak hullámokban figyelünk oda.

És bár a rossz idő kézenfekvő ürügynek tűnhet a lustaságra, hiszen valóban nehéz a csípős hidegben elindulni egy konditerembe, vagy esetleg hóban, esőben futni egy kört a szigeten, de szerencsére van pár dolog, amivel motiválhatjátok magatokat ilyenkor is.

Oldjátok meg az edzést otthon!

Már délután négykor sötétedik és tombolnak a mínuszok? A kondibérlet viszont túl drága? Pofonegyszerű a megoldás: eddzetek otthon!

Ne felejtsétek el, hogy a YouTube tele van edzős videókkal, így otthon, a négy fal között teljesen ingyen tarthattok magatoknak egy saját testsúlyos edzést, amihez semmilyen kellékre nem lesz szükségetek. Ezzel ráadásul megspórolhatjátok magatoknak a konditeremig és a hazautazásig tartó időt.

Ha pedig emeletes házban laktok, használjátok ki a lépcsőház nyújtotta lehetőségeket: főszerkesztőnk, Nóri korábban már mutatott nektek pár gyakorlatot, amihez csak néhány lépcsőfokra lesz szükségetek.

Forrás:
Depositphotos

Legyen edzőtársatok!

Ha a sportolást nem kötelező elfoglaltságként, hanem kellemes programként élitek meg, nagyobb valószínűséggel fogtok rákapni az ízére. Keressetek egy barátot, barátnőt, akivel motiválhatjátok egymást, és aki miatt érdemes még hóban-fagyban is nekiindulni a városnak! A legnyilvánvalóbb előnyt pedig gondolom, említenem sem kell:

egy közös programot kisebb valószínűséggel mond le az ember...

Ha pedig megtehetitek, akkor akár személyi edzőt is fogadhattok, aki akár hosszú távon is motiválhat titeket.

Szerezzetek be divatos sportruhákat!

Bár az, hogy ki mennyire esztétikus szettben mozog, a végeredmény szempontjából teljesen irreleváns, valljuk be:

szívesebben bújunk bele az edzőcuccunkba akkor, ha azt praktikusnak és csinosnak érezzük.

Pár évvel korábban még egy kisebb vagyont kellett elköltenie annak, aki egy sportmelltartót és egy hozzá illő futónadrágot szeretett volna beszerezni – ma viszont, amikor már nemcsak a sportboltok kínálnak ilyen termékeket, hanem a fast fashion üzletek is, elérhető áron juthattok hozzá akár egy teljes szetthez is.

Lelőhelyek: 1.Oysho, 2. Asos, 3. Oysho, 4. Womensecret, 5. Womensecret, 6. Oysho, 7. Womensecret, 8. Asos, 9. H&M, 10. Oysho
Lelőhelyek: 1.Oysho, 2. Asos, 3. Oysho, 4. Womensecret, 5. Womensecret, 6. Oysho, 7. Womensecret, 8. Asos, 9. H&M, 10. Oysho
Forrás:
Vous

Ne a „Miért ne?” kérdésre keressétek a választ, hanem a „Miért?”-re!

Ha kifogások kereséséről van szó, az ember nagyon könnyen megtalálja őket. A hideg idő, a sötétség, a meleg ágy, a lustaság, ez-az-amaz mind jó kifogásnak tűnik, amikor halogatni akarunk egy edzést. A profik viszont azt javasolják, inkább helyezzétek a miértre fókuszt: arra keressétek a választ magatokban, miért lenne valóban fontos számotokra, hogy mozogjatok?

Egészségesebben akartok élni? Megszabadulnátok némi súlyfeleslegtől? Szeretnétek elérni valamilyen komolyabb eredményt?

Bármi is legyen a válasz, a cél lebegjen a szemetek előtt, ne a kifogás!