hangulat életmód pozitiv

Februári újrakezdés: így térjetek vissza az újévi fogadalmakhoz!

Január elsején még minden olyan egyszerűnek tűnt! Mindent megfogadtunk: több időt töltünk a barátainkkal, jobban odafigyelünk az étrendünkre, most aztán eljárunk edzeni, és nem leszünk olyan stresszesek, mint tavaly. Ismerős? És, hogy sikerült? Rosszul, mi? Sebaj – mindegy, mit fogadtatok meg év elején, és mindegy, mennyire sültetek bele, februárban itt a soha vissza nem térő alkalom, hogy onnan folytassátok az egészet, ahol abbahagytátok!

Az emberek általában célorientáltak, ami azt jelenti, hogy ha nem látják a kívánt hatást a kívánt időben, könnyen feladják azt, amit megfogadtak – nincs ez másképp az újévi fogadalmakkal sem. Egy darabig általában minden jól megy, ügyesen tartanak mindent, amit megfogadtak, aztán egyszer csak nem úgy mennek a dolgok, ahogy kiszámították, vagy az élet belekavar a tervekbe, és inkább hagyják az egészet a fenébe, minthogy utána úgy folytassák, ahogy egyébként kellett volna. Ezt a legjobban azzal lehet szemléltetni, hogy

olyan az egész helyzet, mintha durrdefekt után az autójuk összes kerekét kiszúrnák – ha már egynek annyi, mi értelme van a többinek?

Szerencsére vannak olyan tippjeink, amelyekkel visszakerülhettek a tervezett kerékvágásba akkor is, ha szépen belesültetek az újévi fogadalmakba.

1. Szoktassátok hozzá magatokat!

Általában egy hónap kell ahhoz, hogy valamiből szokás váljon – ha eddig kibírjátok, hogy minden egyes nap tartjátok magatokat a fogadalmatokat, biztosan tovább is menni fog. Ha beépül a mindennapjaitokba, már nem kell rá folyamatosan figyelni.

 Az egészséges életmód tényleg drága? Nem drágább, mint a bikini, amit nem szívesen vesztek fel!

21 nap elég arra, hogy megtegyétek a legnagyobb dolgot magatokért

"Egészen pontosan 21 nap kell ahhoz, hogy egy új viselkedés szokássá váljon. Ennek elteltével nem lesz többé szükség olyan sok akaraterőre, hiszen életetek részévé válik, hogy a reggelt egy kis jógával indítsátok, vagy hogy desszert gyanánt a gyümölcsöt választjátok egy csokiszelet helyett. Egy jól kitalált programra támaszkodva könnyebben tartjátok be a szabályokat, így a szokások is gyorsabban kialakulnak – ez segíti a következetességet, hogy az a 21 nap valóban 21 nap legyen!" A cikket ITT olvashatjátok tovább! 

2. Tudatosítsátok, miért akarjátok igazán!

Újévkor nagyon könnyű mindenfélét megfogadni, de csak az fog velünk maradni az egész évben, aminek a teljesítésére tényleg igazi okotok is van. Ha nem vagytok fitneszőrültek, csak akkor fog menni a kockás has, ha tényleg nyomós okotok van arra, hogy le akartok fogyni – talán már több éve próbálkoztok, és unjátok a kudarcot, vagy éppen az egészségetek érdekében akartok váltani. Mindegy, mi az az ok, tudatosítsátok magatokban!

3. Jutalmazzátok meg magatokat!

Az agyunk pofonegyszerűen működik: ha jutalmat kap, továbbra is szeretné folytatni azt, amiért megdicsértük. Ha összekötitek a kívánt tevékenységet valamiféle jutalommal, akkor könnyebben marad majd benne az életetekben – ha például többet akartok találkozni a barátaitokkal, akkor szervezzetek mindig olyan programot, amit nagyon élveztek. Így nemcsak a találkozót, hanem magát a programot is várjátok majd, effektíve megjutalmazzátok magatokat azért, hogy kimásztatok az ágyból, és a szabadidőtökben nem a tévé előtt tespedtetek.