Egyéb kategória

Guccit a gyerekre! A divatos szülők divatos kisfelnőttet akarnak gyerek helyett

A minap pont arról beszélgettünk a szerkesztőségben, vajon venne-e bármelyikünk a még nem létező gyermekének márkás gyerekcipőt. Cuki, babáknak való Adidast, pirinyó Converse-t, aprócska Nike-t, pöttöm Timberlandet, picurka Pumát. A válasz egyértelműen „nem” volt. Miért is vennénk márkás cipőket, amire csak ránéz a gyerek, és máris kinőtte. Úgy tűnik ezzel a hozzáállásunkkal a trendek ellen megyünk. Ugyanis a korosztályunkba tartozó szülők, ha úgy tetszik az Y anyukák és apukák másképp gondolkoznak. Igaz, nem azokról beszélek, akik a világ csoróbbik felén laknak.

vous - 2018.03.21.
Guccit a gyerekre! A divatos szülők divatos kisfelnőttet akarnak gyerek helyett

Elég csak barangolni egy kicsit az Instagramon, és perceken belül szembesülhettek vele, milyen 10 év alatti fashionisták világa. Nehéz egy szóval összefoglalni, leginkább bulvárjelzők jutnak eszembe, mint amilyen a(z)

  • hihetetlen,
  • döbbenetes,
  • elképesztő,
  • brutális.
Objektum doboz

Objektum doboz

Objektum doboz

Objektum doboz

Objektum doboz

„Jaj, de jó ez a ruha!”, „Ezt én is felvenném!”, „Milyen jól néz ki, nem hiszem el! Ja, hogy ez egy Gucci!” – gondoltam, miközben a képeket böngésztem. Ami tehát közös ezekben a gyerekekben, hogy kicsit sem úgy öltöznek, mint a gyerekek, viszont eszement jól tudnak pózolni már most. A másik, hogy a legnagyobb magabiztossággal viselik luxusmárkák és high street márkák darabjait, amelyről a legtöbbünk álmodozni sem mer.

Azt hiszem ennyi idő alatt kiderült mindannyiunk számára, hogy a gyerekruha egy ideje – legalábbis az Instagramon – nem menő.

Azok, akik megengedhetik maguknak, hogy a luxusmárkák kínálatából válogassanak, hamarabb keresik a gyerekeknek készített Gucci, Oscar de la Renta vagy éppen Dolce & Gabbana darabokat. Amikor a Givenchy, a Balenciaga vagy a Yeezy is úgy döntött, beszállnak a „gyermekruha bizniszbe”, onnantól már tudni lehetett, hogy óriási potenciál van ebben a szegmensben.

Objektum doboz

A márkák azt feltételezik, hogy a divatos szülők valószínűleg cool gyerekeket szeretnének maguk mellett tudni. A coolság egyik fokmérője pedig az, hogy a legmenőbb márkákat viselik. A luxusmárkák ráadásul attól sem félnek, hogy ettől a brandérték csökkenni fog a fogyasztók szemében. Ráadásul a felnőtteknek szóló termékek is jobban fogynak, ha a márkák az anya-lánya vagy apa-fia termékekre specializálódnak. Így a szülők és gyerekeik össze tudnak öltözni, ami még több lájkot jelent a közösségi média felületeken – leginkább az Instagramon.

Az Instának ugyanis óriáis szerepe van abban, hogy a nagy márkák bevállalták a gyermekruhák gyártását.

Kim Kardashian vagy Beyoncé biztosan jó anyukák és imádják a gyerekeiket, de rendszeresen az az érzésem a közös fotóikat nézve, hogy a tetőtől talpig luxusmárkákba öltöztetett North vagy Blue Ivy sokszor a szüleik biokiegészítői. A showbiznisz az showbiznisz, halandóként sosem fogjuk megérteni a működését, ahogy a szabályai is nagyon idegenek lesznek számunkra. A lényeg, hogy őket követve sok-sok wannabe Kim Kardashian vagy Beyoncé szeretne menő szettekben menő ruhákba bújtatott gyerekekkel pózolni.

Arról azért ne feledkezzünk meg, hogy azért még mindig gyerekekről van szó, akik hetek, de jobb esetben hónapok alatt kinövik a ruháikat. Legyen az bármilyen márka. Az biztos, hogy a szülők sem azért veszik ezeket a ruhákat, mert a gyereknek szüksége van rájuk, hanem mert a szülőknek örömet okoz a gyerekek öltöztetése.

Objektum doboz

És arra még ki sem tértem, mi lesz ezekkel a gyerekekkel, akik már kisgyermek korukban megtanulják, mit jelentenek a logók. Vajon milyen fogyasztói magatartás jellemzi majd őket a jövőben?

Hogyan és mit vásárolnak majd?

Ha olvassátok a VOUS-t, pontosan tudjátok, milyen fontos számomra, hogy a túlfogyasztás ellen kampányoljak. Vásárolni lehet, vásárolni kell is, de nem mindegy, milyen és mennyi ruhát veszünk. A divat környezetszennyező, környezetterhelő hatása bizonyított, a túlzott fogyasztás miatt kidobott ruhák mennyisége aggasztó, a ruhaszemét problémája sokkal nagyobb, mint azt jelenleg gondolnátok.

Szerintem az a coolság, ha a ruháinknak újra értéket adunk, ha megszeretjük őket, és a vásárlás, a ruhák megszerzése helyett inkább abban éljük ki a szenvedélyünket, hogy a megvásárolt (vagy már a gardróbunkban lévő ruhákat) viseljük újra, meg újra.

fast fashion

8 + 1 jó érvem van amellett, miért ne vásároljak a divatvilág gyorséttermeiben

Busszal és villamossal jövök a szerkesztőségbe Budapest legforgalmasabb útvonalain. A 45-50 perc alatt, amíg beérek, tíznél több óriásplakát és citylight hirdeti, hogy most azonnal vennem kell egy új ruhát a Mangóban, a H&M-ben, a Zarában – a divatvilág gyorsétteremjeiben -, mert must have idén őszre. És már megérkezett a karácsonyi kollekció is. Egészen pontosan 8 + 1 jó okom van arra, hogy ne adjam be a derekam.

Ajánlott cikkek