szakítás

Sírás, vádaskodás, önsajnálat – avagy szakítás utáni állapotok a felszabadító továbblépés előtt

Egy szakítás mindig fájdalommal jár. Van, hogy váratlanul történik, van, hogy már számítasz rá és szinte bármeddig is voltatok egy pár vagy kialakulóban lévő pár, nehéz a lezárás.  A kérdés az, mik azok a bevált módszerek, amivel csillapítani lehet a fájdalmon, és amivel képesek vagyunk lerövidíteni ezt a kínzó állapotot. És ha ezek megtörténtek, hogyan hidd el, hogy újra lehetsz boldog? – erről ír Judit, aki a VOUS vendégszerzői felhívására küldte be írását. A következő sorokban Rontó Judit cikkét olvashatjátok. 

vendégszerző VOUS

Legyél te is a VOUS vendégszerzője!

Van jó témátok? LEGYETEK A VOUS VENDÉGSZERZŐI!

A VOUS-lányok olvasói cikkeket keresnek, segítsetek megtalálni a legjobbakat! ;) Ha szívesen kipróbálnátok magatokat vendégszerzőként, van olyan történetetek, amit megosztanátok más nőkkel, akkor eljött a ti időtök!

A részletekről mindent megtudhattok ITT.

Ne szépítsük: a legfájdalmasabb pillanat egy szakításban, amikor felismered, hogy tényleg vége van. Ilyenkor ezer és egy kérdés fut át hirtelen az agyon: mitévő legyek? Hogyan lépjek túl? Hogyan dolgozzam fel? Mi lesz velem? Mi lesz vele? És mi van, ha mégis visszajön? Majd akarva-akaratlanul jönnek a túlélés szakaszai, amiken mindenkinek keresztül kell mennie. 

Jön a szomorúság és a tagadás időszaka. Nem nagyon tudsz mit tenni, minthogy alaposan kisírod magad – elvégre a tudósok által meghatározott gyász időszakában vagy. És amúgy is nagyon fáj. Majd a sírásdömping után belenézel a tükörbe, és megfogadod: elég, na, így nem akarok többet kinézni! Ismerős, ugye?

Majd amikor már meg tudsz szólalni, jöhet a kibeszélés. Kibeszéled magadból a fájdalmadat, a bánatodat, minden sérelmedet – természetesen a barátaiddal, szeretteiddel az oldaladon. De egy valamire nagyon vigyázol: csak olyannal, akiről tudod, hogy nem fogja az exedet szidni és nem hajtogatja azt a bizonyos „én megmondtam” mondatot. Minek? Erre, annyira, de annyira nincs szükséged.

Miután kicsit lenyugodtál, jöhet a sarki kocsma, és megpróbálsz "felejteni".  Azzal viszont tisztában vagy: hogy a túlzott alkoholfogyasztás súlyosan károsítja a fizikai és pszichés állapotodat, így nem kockáztatsz. Ebben az öntudatlan helyzetben is tudod, hogy ki kell kerülnöd a másik nemet, mert a magasabb alkoholszinttől akár bátrabb és a „miért velem történt ez?” kérdezés mestere lehetsz.

Oké, megtörtént a sírás, a vádaskodás, az önsajnálat, ki is beszélted, le is ittad magad, hogyan tovább? Ilyenkor nem nagyon marad más hátra, csak előre.

Magamat választom! – Két szakítás és az újrakezdés története Terman Jázmin

Szakítás utáni romeltakarítás: így szedjétek össze magatokat, ha padlóra kerültetek

Egy szakítás után szinte mindenki padlóra kerül – aztán hónapokon keresztül azon dolgozik, hogy valahogy összeszedje onnan magát. Azt mondják, az idő minden sebet begyógyít, és ez így is van – de a tippjeinkkel lerövidíthetitek ezt a folyamatot.

A cikket ide kattintva olvashatjátok el.

De a legfontosabb pontokat betartva lesz csak eredménye: ne nézegesd a fotóit, a közös fotóitokat. Ne írj neki üzenet, ne hívd fel telefonon. Tilos a közösségi portálokon csekkolgatnod, hogy miket osztott meg, és hogy mikor volt utoljára elérhető. Ne agyalj azon, hogy azt gondolod, hogy már biztosan mással van. Kerüld el a romantikus, a végén úgyis egy pár lesz jellegű filmeket. Felejtsd el a „mi lett volna ha” mondatokat. Ne keresd más pasi társaságát búfelejtőnek.

Forrás:
Unsplash

Egy kis idő elteltével rájössz, hogy jöhet a változás, készen állsz rá. Legyen ez az időszak egy önismereti út turbósított változata. Jöjjön a sport töményebben, hogy kordában tartsd a tested, és a szellemed. Változtass a hajszíneden és a ruhatáradon. Iratkozz be egy tánciskolába, fizess be egy utazásra. Olvass és tanulj új dolgokat, erősítsd a személyiségedet. És szeresd önmagad amennyire csak lehetséges!

És ha már el tudtad őt engedni, akkor köszönd meg neki az eltöltött időszakot, ha kell, kérj bocsánatot és ha kell, bocsáss meg mindent. Mond ki halkan, hogy jó utat kívánok neked!

Majd ahogyan telnek a napok, hetek, el kezded belátni és tapasztalni, hogy az idő begyógyítja a sebeket és az összetört szívedet.

Visszatér és elhiszed, hogy lehetsz még boldog, mással, máskor, máshogy.