hát

Gerinc-teszt egyszerűen

A helyes tartás kialakulása legalább egy évtizedig tart. De a gerinc-ügy ezzel még nincs lezárva, ezúttal tesztelni fogunk!

A fiatalkori pálya és szakmai alkalmasság miatt készített vizsgálatok esetében a testtartási hibákat tárják fel a leggyakrabban. Felnőtt korban – már a pályán és a szakmában – ezek a vizsgálatok sokszor elmaradnak. Bár a testtartási hiba nem betegség, de ha nem javítunk rajta, a gerinc nem fiziológiás terhelése miatt

idővel a gerinc fokozatosan romló elváltozásainak kialakulásához, vagyis a gerinc porckopásához, s visszatérő fájdalmakhoz vezethet.

A gerincbetegségek, elváltozások, a súlyosabb tartáshiba és a hozzá társuló, azt jelző fájdalom (amely minden gerincszakaszt érinthet) oka csak az esetek tíz-tizenöt százalékában köthető élettani változásokhoz. A tartáshiba lényege, hogy a testtartás eltér a biomechanikailag helyes tartástól. Ez nemcsak a gerincoszlopunk szerkezeti sérüléséhez vezet, hanem a törzs és a végtagok részleges alul és túlterhelése miatt kényelmetlenségekhez, károsodásokhoz is.

Egyes területek izomzatának merevsége, izomgyengesége feltételezhető tartáshibára utal, a merevség és gyengeség pedig visszafelé további alulműködésekhez, a probléma elhatalmasodásához, a gerinc további károsodásához vezethet. Az intenzívebb sportolás megkezdésekor kialakuló sérülések és fájdalmak sokszor visszavezethetők a tartáshibára.

A gerincteszt lépéseit a Sport4You oldalán olvashatjátok.

Domokos Enikő személyi edző

Gerinctorna a munkahelyen – 5 gyakorlat, 5 perc és viszlát, hátfájdalom!

A napi 8 órás irodai munka nemcsak mentálisan, de fizikálisan is megterhelő lehet. Pláne, ha az ember lánya elfelejt közben szünetet tartani, felállni, átmozgatni az elpunnyadt végtagjait. Pedig számos gerincbetegség és testtartáshiba elkerülhető lenne néhány olyan gyakorlattal, ami az irodában, munka közben is elvégezhető. Domokos Enikő személyi edző ebben segít! Kattintsatok ide >>> a gyakorlatokért!