'90-es évek karkötői

A ’90-es évek ikonikus karkötői, melyek sosem mennek ki a divatból

Lehet szeretni és lehet fenntartással fogadni - a '90-es évek életérzése a 21. században is kísért.

Aki ekkor volt gyerek vagy fiatal, vidám nosztalgiával gondol a neonszínekben tündöklő, műanyagban úszó ’90-es évekre. Akinek mindez kimaradt az életéből talán nem érzi át teljesen a varázst, és nem érti, hogyan lehetett valaha menő ez a meglehetősen giccses világ. Mivel azonban a trendek időről-időre visszatérnek, most ki nosztalgiával, ki rácsodálkozva veheti fel ismét a ruhatárába ezeket az időt álló kiegészítőket.

Energiakarkötő

A keleti hatást hordozó, hivatalosan kristályokból, az olcsóbb változatban műanyagból készülő gyöngykarkötő nemcsak szerencsét hozott, hanem különböző eredményeket is: akár a szerelemben, akár más életterületen volt szükség segítségre, a színes karkötőkhöz bizalommal lehetett fordulni. Manapság elsősorban az ezoterikus boltok kínálatában találkozhatunk vele, és funkciója visszatért eredeti ihletforrásához, a mantrázáshoz használt malához.

Objektum doboz


Csapkodós karkötő

A ’90-es évek kimeríthetetlen kreativitását leginkább talán a karkötők terén bizonyította. Ebben az évtizedben indult világhódító útjára a karkötő, melyet a csuklóra kellett csapni, és ettől bepöndörödött. Mondanunk sem kell, hogy a karkötőnek már akkor is igen változatosak voltak a felhasználási lehetőségei. Ma pedig nemcsak karkötőként, hanem például nadrágleszorítóként is funkcionál biciklizésnél.   

Objektum doboz


Barátságkarkötő az etnofolk jegyében

A 20. század utolsó évtizede nemcsak az élénk színek, de a dél-amerikai utcazenészek virágkora is volt. Tőlük ered az etnoihletésű, csomózott karkötő, mellyel az aluljárón kívül nyári bazárokban is találkozhattunk, és melyet hamar megtanultunk saját kezűleg is elkészíteni. Manapság nemcsak karkötőként, hanem például szandálpántként láthatjuk viszont.

Objektum doboz
90-es-evek

10 szett, amely bizonyítja, hogy a ’90-es években minden jobb volt

A Versace aranykora, az újjáéledő Chanel Karl Lagerfeld vezetésével, Anna Wintour forradalmi ténykedése a Vogue-nál. Már ez a három dolog elég ahhoz, hogy azt gondoljuk, a ’90-es évek elején minden sokkal jobb volt annál, mint ami most van.