egészség

10 fontos tipp, ami segít a jobb és egészségesebb mindennapokban

Az ideális testsúly megszerzése és megtartása tudatos táplálkozással és rendszeres mozgással érhető el, de nem kell feltétlenül spártai dolgokra gondolnunk. Az édességek csábítása, néha-néha egy kis lazulás belefér, ha a néhány fontos alapelvre odafigyelünk - ezeket gyűjtöttük össze.


Nem a legjobb megoldás, ha időről időre pánikszerű diétába kezdünk, a szervezetünk nem igazán érti, mi történik ilyenkor, és a drasztikus megvonások, fogyókúrák után kompenzál, és máris beindul a jojó-effektus. Sokkal célszerűbb, ha néhány szabályt alapvetésnek tekintünk, és a napi rutin részévé tesszük, így nemcsak karcsúbbak, de egészségesebbek és kiegyensúlyozottak leszünk...

1. Mindenekelőtt jegyezzük meg az úgynevezett 5:2 szabályt, amit a WHO - vagyis az Egészségügyi Világszervezet - javasol, ez napi 5 zöldséget és 2 gyümölcsöt jelent, ha nem is egészet, nyilván dinnyét és karfiolt nem darabszámra érdemes számolni, inkább 1-1 adagot, ami kb. 15-20 dkg-ot jelent.

2. Lehetőség szerint válasszuk a teljes kiőrlésű gabonákat, pékárukat, ezek több rostot tartalmaznak, jobban eltelítenek, laktatnak, ráadásul az anyagcserénket is segítik.

3. A víz sokkal fontosabb, mint amennyire hajlamosak vagyunk róla elfeledkezni. Egyrészt hidratál, másrészt segíti az anyagcserét és a vérkeringés, nőknek 2 liter, férfiaknak 2,5 liter az ajánlott napi adag, de ha sportolunk vagy melegebb van az átlagnál, akkor ehhez hangoltan érdemes növelni a mennyiséget.

4. Kevesebbet, de többször együnk - így a vércukor szintje nagyjából egyenletes lesz, kevésbé leszünk fáradékonyak és falánkak! Az ideális az, ha kb. 3 óránként eszünk kisebb vagy kicsit tartamasabb ételeket.

Nézzétek meg a többi tippet is!

Forrás:
Depositphotos