lépés

Sok kicsi sokra megy – kis lépésekkel is egyre fittebb lehetsz!

A közhiedelemmel ellentétben a jó kondíció, a fittség, a remek közérzet megszerzése nem valami szörnyen bonyolult és csak napi többórás edzésekkel elérhető távoli cél. A korunkhoz képest ideális erőnlét megerőltető tréningek nélkül, kis odafigyeléssel, némi napközbeni aktivitással is biztosítható.

Alapvetően elhatározás, hozzáállás kérdése, hogy ki mennyire aktívan éli az életét. A legfontosabb tényező, ami már reggel meghatározza napi energiaszintünket, az éjszakai alvásunk mennyisége-minősége. Közismert, hogy az átlagos felnőtt számára 8 óra éjszakai pihenés javasolt, de az sem mindegy, hogy ez mikor történik. Nem azonos ugyanis a hajnalig tartó buli után 4-től másnap délig tartó 8 óra és a normál 22-6, vagy 23-7 óráig tartó ugyanilyen időtartamú alvás hatása. Az éjfél előtti órák ugyanis duplán számítanak, ezért kell igyekeznünk “rendes” időben lefeküdni.

Az éjszakai pihenést, méregtelenítést követően a szervezet energiaraktárainak újratöltése a legfontosabb feladat. Ezért nem mindegy, hogy mit reggelizünk. Egyéni ízlés kérdése persze, de fontos, hogy rostokban, vitaminokban és fehérjében gazdag ételeket fogyasszunk a nap első étkezésénél. Feltétlenül legyen zöldség-gyümölcs, tojás, vagy tiszta, cukrozatlan tejtermék és müzli is az asztalunkon. Mindezek megfelelő arányban fogyasztva biztosítják a nap első feléhez szükséges folyamatos energiaellátást.

A munkába járáshoz – ha csak lehet – ne autót használjunk! Van két erős lábunk, így egy-két kilométeres táv megtétele nem okozhat gondot még a napi robot megkezdése előtt sem. A városlakók számára leggyakoribb 8-10 kilométeres  otthon-munkahely távolság esetében ideális közlekedési eszköz a kerékpár, ami ugyancsak biztosítja a napi munka megkezdése előtt a keringésünk egészséges szintű beindítását, szép tavaszi időben pedig még az egész napi jó hangulatunkat is megalapozva.

A cikk folytatását ITT találjátok!

600

Ez a cikk is érdekes lehet számotokra!

Tíz otthoni erősítő gyakorlat

Nem lehet többé kifogás, hogy nincs kedved elmenni otthonról, hiszen van egy csomó olyan erősítő gyakorlat, aminek az elvégzéséhez még eszközre sincs szükség, és simán elvégezhető akár a nappalidban is.