Olcsó egészséges étel

Étkezés, mozgás és pihenés – ezek a legfontosabbak a memóriátok érdekében

A megfelelő lépésekkel megőrizhetitek jó memóriátokat, és elkerülhetitek a korral járó memóriaromlást. Kezdjétek el még ma a megfelelő táplálkozást, mozgásformát és pihenőidő betartását. Megmutatjuk, hogyan vágjatok bele.

Megakadályozhatjuk és visszafordíthatjuk a kognitív hanyatlást bármely korban, ha megtesszük a megfelelő lépéseket – vallja Dr. Mark Hyman.

A Mind Bodygreen írt az orvostudomány úttörőjének három javaslatáról, amiket még ma érdemes elkezdenetek a memóriátok javításának érdekében, hogy friss maradjon még hosszú éveken át.

Étkezés

A tányérotoknak legalább a 75 százaléka színes zöldségekből, gyümölcsökből álljon. Fogyasszatok zsírosabb ételeket is, az alacsony zsírtartalmú diéták ugyanis idővel fáradtsághoz, hangulatváltozásokhoz, és egyéb agyi tevékenységeket befolyásoló problémákhoz vezethetnek. Az egészséges zsírok megtalálhatóak a vadhalakban, avokádóban, olívaolajban, diófélékben és magvakban. Az optimális fehérjebevitel is fontos. Kerüljétek a cukrot, a fruktózt, kukoricaszirupot, a transzzsírokat, az élelmiszer adalékanyagokat és tartósítószereket.

Mozgás

Nem feltétlenül kell edzőterembe járnotok, válasszátok ki a számotokra leginkább megfelelő sportágat. A mozgás elengedhetetlen az egészséges agyműködéshez, javítja a véráramlást és az anyagcserét, kihívást jelent, növeli az elköteleződéseteket, javítja az agy szerkezetét és működését még idősebb korban is. Még jobb, ha barátokkal együtt sportoltok, a társas kapcsolatok ugyanis szintén hozzájárulnak a memóriátok egészségéhez.

Pihenés

A stressz az agyműködésetekre is rossz hatással van. A stressz hormonok károsítják a memóriaközpontot, memóriavesztést és demenciát okoznak. A megfelelő mennyiségű és minőségű alvás szintén nélkülözhetetlen. Szakítsatok időt a pihenésre, kikapcsolódásra, sétáljatok, meditáljatok, teázzatok, olvassatok.

Szivárvány saláta
Forrás:
Depositphotos