köröm manikűr kéz

Nézzetek a körmötökre: mit jelent a fehér folt, a barázda vagy az elszíneződés?

Az elvékonyodott, törékeny köröm a legtöbb nőnél előforduló tünet – többek között a mosogatás és a vegyszerek miatt alakulhat ki. De vajon mi a helyzet a fehér foltokkal és a keresztbarázdákkal? Íme néhány tanács szükség esetére, hogy ne a körömlakkunkkal kelljen eltakarni a különféle elváltozásokat.

Időnként előfordulhat, hogy különféle elváltozásokat észlelünk a körmeinken. Fehér foltok, keresztben vagy hosszában futó barázdák, elszíneződés, elvékonyodás, töredezés. És keresgélünk az emlékeink között, hogy vajon miért alakulhattak ki. Megváltoztattuk az étrendünket? Túl sok a stressz az életünkben? Vagy valamelyik vegyszer okozhatta a problémát? Segítünk rájönni a megoldásra!

Töredezett, gyenge körmök

Általában nem jelent súlyos betegséget, ha törékeny, könnyen repedező a körmünk. A legtöbb esetben a vízzel való túl sok érintkezés miatt alakul ki ez a jelenség, például a sok mosogatástól, vagy a különféle vegyszerek következménye is lehet. Ez pedig a nők körében igen gyakran előfordulhat.

A fehér foltok és a vitaminhiány

Ez talán a másik leggyakrabban előforduló rendellenesség, amit a körmünk esetében tapasztalhatunk. Kisebb és nagyobb fehér pontok, vonalak, foltok jelenhetnek meg, amik jelezhetik az immunrendszerünk gyengülését, amit a megváltozott étrend is okozhat – vitamindús étkezéssel, valamint élőflórás joghurt fogyasztásával a legtöbb esetben orvosolható is a probléma. Hiánybetegség esetében pedig jelentheti például az A-vitamin hiányát. Ez a vitamin felel többek között a szemünk és a bőrünk egészségéért. Hiányában látás- és bőrproblémák jelentkezhetnek, és azok a bizonyos fehér foltok, csíkok is megjelenhetnek a körmünkön. Például sárgarépa, sütőtök és tengeri halak fogyasztásával segíthetünk magunkon ebben az esetben.

Jelenthetnek cinkhiányt is a fehér foltok a körmünkön, ez a nyomelem felel az enzimműködés összehangolásáért, a zavartalan anyagcseréért és a szép bőrért. Ha nem fogyasztunk eleget belőle, könnyen kitehetjük a szervezetünket a különféle fertőzések veszélyének, emellett a hajunk, a bőrünk és a körmünk is gyengülhet. Segíthet a marhahús, a babfélék, a búzacsíra és a különféle olajos magvak fogyasztása cinkhiány esetében.

Kalciumhiányra is utalhatnak a körmeink fehér foltjai. A kalcium pedig a csontok és a fogak egészsége, valamint a körmök erőssége és az izmok összehúzódása miatt fontos a szervezetünk számára. Kalciumhiány esetében érdemes például tejtermékeket, szóját, brokkolit vagy szardíniát fogyasztanunk.

A hiánybetegségek közül még a vashiányt jelezhetik a körmünkön megjelenő fehér foltok. A nők körében sajnos igen gyakori probléma a menstruáció miatt. A vas ugyanis nélkülözhetetlen a sejtekhez történő oxigénszállításhoz. Ha nincs megfelelő mennyiségű vas a szervezetünkben, fáradékonyabbak, fázékonyabbak, sápadtabbak lehetünk, illetve a körmünk is jelezheti a problémát. A megoldás pedig az állati eredetű ételek fogyasztásában rejlik: a máj, a tonhal és a marhahús nagy segítségünkre lehet a pótlásban, de az aszalt gyümölcsök, valamint a bab és a borsó is.

Olvassátok tovább a cikket!