víz ivás edzés lány folyadék

Egy hónapig napi 3 liter víz, és megváltozik az életetek?

Azt tudjuk, hogy a rendszeres és elegendő folyadékbevitel fontos. Azt is tudjuk, hogy amit az eszünkkel felfogunk, azt nem mindig vagyunk képesek véghezvinni vagy betartani. A vízivás azonban olyan dolog, amit meg lehet tanulni – és a szakemberek szerint meg is kell. Ebben segíthetnek a közösségi oldalakon is terjedő kihívások.

A karikák a szemünk alatt, a barázda a szánk mellett, a térdfájás, a vállunk kattogása, az ízületek nehéz vagy fájdalmas működése, a bőrünk petyhüdtsége, kiszáradása, az állandó fejfájás, dekoncentráltság, tompaság, emésztési zavarok, vesegondok – mind ugyanarra a dologra vezethetők vissza: nem iszunk rendszeresen elegendő folyadékot.

Mennyi az annyi?

Kihívások léteznek naponta 3 vagy 4 literrel is, mi mégsem biztatunk senkit arra, hogy ha törik, ha szakad, tartsa magát a kihívások által meghatározott mennyiséghez. Testsúlytól, életmódtól, nemtől, időjárástól, munkavégzéstől, sportolástól is függ, hogy nekünk naponta 2 vagy éppen 4 liter vizet kellene innunk. A túlzások mindkét irányba károsak lehetnek a szervezet számára, de két deciliter plusz vagy mínusz már nem számít. Azt is érdemes hozzátenni, hogy a kihívások általában meghatározott időre szólnak, és a méregtelenítés is a céljuk azon kívül, hogy a rendszeres vízivás ne kihívás legyen a végére, hanem szokássá váljon.

Olvassátok el a cikk folytatását is!

Forrás:
Depositphotos