Vitaminkisokos: melyik vitamin mire jó?

Itt az ősz, ideje felturbóznotok C-vitamin készleteiteket!

A természetes vitaminforrás a legjobb vitaminforrás. Ez nem kérdés, de vajon a citrusfélék közül milyen gyümölcsök és zöldségek tartalmaznak még sok C-vitamint.

A C-vitamin előnyei közé tartozik, hogy erősíti az immunrendszert, és a károsító szabad gyököket alacsonyabb szinten tartja a szervezetben. Ez a vitamin a betegségek megelőzéséhez fontos antioxidánst termel – mondta el a Women’s Helath dietetikusa, Liz Weinandy.

Naponta legalább 75 milligramm C-vitamint szükséges bejuttatnotok a szervezetetekbe, amit elsősorban zöldségek és gyümölcsök fogyasztásával érdemes megtennetek.

Ha már unjátok a narancsot, a mandarint, a citromot, akkor is találhattok olyan finomságokat, amikkel pótolhatjátok a napi szükséges vitaminmennyiséget. A citrusfélék mellett ugyanis számos zöldség és gyümölcs tartalmaz C-vitamint.

Ezekkel érdemes felturbóznotok a szervezeteteket ősszel:

  • Piros kaliforniai paprika
  • Papaya
  • Guava
  • Brokkoli
  • Eper
  • Kivi
  • Zöld chili paprika
  • Karalábé
  • Mustár zöldje
  • Ananász.
Napi 2-3 kivivel már fedezhetjük a szükséges C-vitamint
Napi 2-3 kivivel már fedezhetjük a szükséges C-vitamint
Forrás:
iStock