jóga borító

Kezdő jógázók figyelem! Ezeket érdemes tudni az első óra előtt

A jóga erősíti a mélyizmokat, javítja a hajlékonyságot, összhangba hozza a testet és a lelket, ellazít és kikapcsol egy stresszes nap után. Ez csupán néhány előnye a jóga gyakorlásának, azonban mielőtt beiratkoznátok az első órára, érdemes néhány dolgot átvennetek.

Először is nem kell aggódnotok amiatt, hogy nem tudjátok kivitelezni a pózokat, nem tudjátok elég ideig kitartani ezeket. Mindenki elindult valahogyan, és mint ahogy minden más sportágnál, a jógánál is gyakorlás kérdése, mennyire jöttök bele. A Women’s Health által megkérdezett jógaoktató megválaszolt néhány fontos kérdést, ami minden kezdő jógázót foglalkoztat.

Melyik típusú jóga a legjobb a kezdőknek?

A legjobb, ha egy kis létszámú kezdő tanfolyamot választotok, hogy begyakoroljátok az alap pózokat. Persze belekóstolhattok több típusú órába is, hogy rájöjjetek, melyik az, ami igazán illik hozzátok.

Milyen jógaöltözetre lesz szükségetek?

Nem kell egyből felvásárolnotok a legdrágább jóga cuccokat, elég, ha egy kényelmes, légáteresztő sportöltözetet választotok, amiben könnyen tudtok mozogni. Ráadásul cipőre se lesz szükségetek, ez egy mezítlábas sportág.

Éhgyomorral jó jógázni?

Ahogy a többi sportág esetében is, ez egyén függő. De a jóga intenzív mozgásforma, ezért javasolt, hogy előtte igyatok meg egy protein shaket, vagy egyetek valami egészségeset.

Mi van, ha nem sikerülnek a jóga pózok?

Emiatt ne aggódjatok, természetes, hogy nem minden póz sikerül elsőre. Ne féljetek segítséget kérni a jógaoktatótoktól.

Forrás:
unsplash.com/Edit Sztazics