Néha úgy érezzük, hogy bármire képesek vagyunk, csak úgy ég a kezünk alatt a munka, és a kollégáink kapkodják a fejüket, hogy mindent milyen gyorsan és hatékonyan intézünk. Vannak azonban olyan időszakok is, amikor csökken a hatékonyságunk, kicsúszik a kezünkből a szervezés, és bizony ebből fakadnak a túlórák, amelyeket megelőzhettünk volna. Íme néhány egyszerű trükk, amelyek nagyon is sokat számítanak, ha munkahelyi hatékonyságról van szó.
Kezdjük a legrosszabbal
Hajlamosak vagyunk arra, hogy a legnehezebb, a legkevésbé kedvelt feladatot hagyjuk a nap végére, toljuk magunk előtt, mintha azt remélnénk, hogy akkor majd magától megoldódik. Pedig a nap végén sokkal kevésbé fogjuk úgy érezni, hogy nem haladtunk semmivel, ha épp a legnehezebbet sikerült megoldanunk. Ne halogassuk, ne idegeskedjünk rajta, hanem vegyük előre, és kezdjük azzal a napot, hogy legyűrjük a legnagyobb falatot.
Egyszerre egy dologra koncentráljunk
Bár a multitasking, vagyis az a fajta munkavégzés, hogy egyszerre több dolgot is el tudunk végezni, sokaknak beválik, nem mindenki művésze a műfajnak, és vannak olyan időszakok, amikor még annak is nehezebben megy, aki amúgy képes egyszerre több dologgal is hatékonyan haladni. Ha úgy érezzük, hogy megtorpantunk, akkor ne próbáljunk meg egyszerre több munkafolyamatot vinni, inkább próbáljunk sorban haladni, így legalább biztosan lesz olyan, amit lezárhatunk.
Fontos a prioritás
Az előzőből fakadóan pedig rendkívül fontos lehet, hogy megtanuljunk fontossági sorrendet felállítani a munkában, hiszen ha csip-csup ügyekre órákat pazarolunk, míg a fontos dolgokat csak görgetjük magunk előtt, az bizony hamar visszaüthet. Vegyünk elő egy papírt, írjunk listát, és haladjunk rajta sorban. Pipáljuk ki azt, amivel már végeztünk, meglátjuk majd, hogy micsoda örömet jelent ennek a jelnek a lefirkantása, amely egyfajta elismerés saját magunk felé: ezt a feladatot is meg tudtuk oldani.
Olvassátok el a többi tippet is!