kerékpár bringa pasi

Az aktív életmóddal lelassíthatjátok az öregedés folyamatát

Számtalan előnye van annak, ha egészséges és aktív életmódot folytattok. A közelmúltban azt is bebizonyították, hogy a rendszeres mozgás lelassítja az öregedést, az izomzat gyengülését. Még egy okkal több, hogy belevágjatok a régóta halogatott edzésbe!

A Mind Bodygreen által közölt új tanulmány szerint az edzés, különösen a kardio edzés igazán fiatalosan tart.

A kutatók azt tapasztalták, hogy az aktív 70 évesek izmai szinte megkülönböztethetetlenek az aktív 25 évesek izomzatától.

Valójában a tanulmány szerzői arra a következtetésre jutottak, hogy ezek az aktív idősek biológiailag 30 évvel fiatalabbak a tényleges életkoruknál. A tanulmány eredményei azt mutatták, hogy a régebb idő óta edzők és az aktív fiatalabbak közel azonos kinézetű izmokkal rendelkeztek, annak ellenére, hogy közel 50 éve van közöttük. A fiatalabbak egy kicsit erősebbek aerobikus szempontból, de az idősebbek így is még 30 évvel fiatalabbnak tűntek, mint a tanulmányban résztvevő nem aktív idősek.

A tanulmányban átlagos, de aktív idősek szerepeltek, ami megmutatja, hogy a hosszútávon végzett aktív életmód, mint a gyors séta, a futás, úszás, kerékpározás, lelassíthatja a biológiai öregedés negatív hatásait mindannyiunk számára, nem csak a hivatásos sportolók számára. A kutatók még azt is felfedezték, hogy a gyakorlat intenzitása nem sokat jelentett, inkább az a fontos, hogy valamilyen módon, évtizedekig aktívan mozogtak.

Kezdjetek el rendszeresen edzeni még ma, és jövőbeni énetek megköszöni majd nektek!

Forrás:
istock.com