őszi bakancslista

Túrázás

A túrázás számos előnyt egyesít: egyszerre élvezhetjük a csodaszép látványt, a tiszta levegőt, a természet kellemes illatait és hangjait. Emellett pedig erőteljes, ugyanakkor biztonságos kardio edzés, amely a gyaloglás jótékony hatásait fokozza tovább: csökkenti a szívbetegségek, a cukorbetegség, egyes rákfélék kialakulásának esélyét, illetve a vérnyomást és a vércukor szintet.

Mivel a túrázás közben súlyt is cipelünk (a saját súlyunkat mozgatjuk egyenes testhelyzetben a gravitáció ellen) a csontsűrűséget is növeljük, csökkentve a későbbi csontritkulás valószínűségét.

Az izmokra is jó hatással van, gyakorlatilag erősítő edzés is. Jól megdolgozza a farizmokat, a csípő, comb és lábszár izmait, valamint a hát- és vállizmokat is, az úgynevezett core izmokat (a has- és mélyhátizmok mélyebben elhelyezkedő rétegét, amelyek a gerincet és a belső szerveket mint egy erőöv veszik körül), javítja az egyensúlyt is. A túrázás fent említett összes tulajdonsága révén természetesen a testsúlyunkat is segít karban tartani.

De a túrázás nemcsak a fizikai, hanem a lelki jólétünket is fokozza, erős hangulatjavító hatással bír, illetve még a pszichés betegségek, a depresszió és a szorongás leküzdésében is sokat segít. A DNS-ünkbe bele van vésve a természetben való tartózkodás igénye, a városi élet forgatagában viszont gyakran hajlamosak vagyunk ezt elfelejteni.

Tippek a biztonságos túrázáshoz:

1. Kezdd lassan!
Egy rövid, helyi kirándulás a legjobb, ha kezdő vagy. Fozokatosan emeld a terhelést emelkedők és egyenetlen terepek beiktatásával.

2. Vigyél magaddal társat!
Legjobb, ha először nem egyedül vágsz neki, főleg, ha ismeretlen vagy távoli terepekre mész. Egy partner vagy egy nagyobb társaság segít a tájékozódásban és akkor is, ha esetleg megsérülsz. Ahogy egyre több tapasztalatot szerzel, már szólóban is magabiztosabban indulsz majd el.

Olvassátok tovább a cikket!

Forrás:
pexels.com