zöldségek vegetáriánus étrend

Ezekre a problémákra figyeljetek, ha vegán vagy vegetáriánus étrendet folytattok

A vegetáriánus és a vegán életmód egy remek módja annak, hogy több növényi alapanyagot fogyasszatok, több növényi élelmiszert adjatok hozzá az étrendetekhez, és könnyítsétek meg a bolygó leterheltségét. Arra azonban ügyeljetek, hogy a megfelelő étrendet válasszátok, nehogy tápanyaghiány, vagy gyulladás legyen a szervezetetekben.

A Mind Bodygreen táplálkozási szakértője az alábbi problémákra, hibalehetőségekre hívja fel a figyelmet a vegán és a vegetáriánus étrend kapcsán.

  • Ezek a diéták túlságosan támaszkodhatnak a szénhidrátokra: ha túlságosan nagy mennyiségű gabonát fogyasztotok, gyorsan megkezdődik a vércukorszint emelkedése. Ezek a gabona-cukrok túlterhelik a szervezeteteket.
  • A vegán diéta befolyásolhatja a gluténérzékenységet.
  • A vegán diéta bizonyos proteinekben gazdag, mint például a lektinek.
  • A helytelen diéta tápanyaghiányhoz vezethet: ha több gabonafélével töltitek meg a tányérotokat, mint zöldséggel, valószínűleg előbb vagy utóbb néhány egészségügyi problémával találkozhattok. Számos tanulmány kapcsolja össze a vegetáriánus és a vegán étrendet a legfontosabb tápanyagok hiányával, melyeket pótolnotok kell az egészségetek érdekében.
Csicseriborsó fűszeres szószban vegán mindenmentes
Csicseriborsó fűszeres szószban vegán mindenmentes
Forrás:
Depositphotos