gyümölcsök

Töltődjetek fel C-vitaminnal természetes forrásokból

A téli hideg- és influenzaszezonban valószínűleg megpróbáljátok felvenni a harcot a betegségek ellen, és ennek az egyik legjobb módja, ha természetes gyógymódokat kerestek. A C-vitamin az immunerősítő vitaminok ásza, amely segít átvészelni, vagy legalábbis csökkenteni a betegség hosszát, és emellett sok más előnnyel is bír. Ráadásul számos finom élelmiszerben megtalálható.

A C-vitamin az egyik legfontosabb vitamin, emellett hatásos antioxidáns. A Mind Bodygreen szerint ez a vitamin nemcsak a fertőzések és a megfázás kezelésében segít, de hatékony a depresszió kezelésében is. Segít az immunrendszer megerősítésében, és szerepet játszhat a krónikus betegségek kezelésében.

A C-vitamin a bőrápolás terén is hasznos.

Egyes tanulmányok szerint hatása megvédi a bőrt a káros napsugárzásoktól, más kutatások szerint a bőr öregedési folyamatát is csökkenti. Nem csoda, hogy számos szépségápolási termék tartalmazza.

Milyen ételeket fogyasszatok, hogy optimalizáljátok a C-vitamin szinteteket?

Ez az erős antioxidáns számos különböző zöldségben és gyümölcsben található meg. Nagy mennyiségben van belőle például a zöldpaprikákban és a pirospaprikákban, a frissen facsart narancslében, de ne felejtsétek el a szamócát és a brokkolit sem. Ezek mind finom ételek, és könnyen beleilleszthetitek őket az egészséges napi rutinotokba, hogy megfelelő napi C-vitamin adaghoz jussatok.

Az emberi test nem termeli ezt a vitamint, ezért fontos a napi bevitele szervezetetekbe. Vitamint vagy étrend-kiegészítőt is szedhettek, de ne feledjétek, hogy a C-vitaminban gazdag zöldségek és gyümölcsök fogyasztása még jobb megoldás. Így nem csak a C-vitaminhoz, hanem számos egyéb vitaminokhoz, ásványi anyagokhoz és rostokhoz is hozzájuthattok.

Forrás:
iStock