Avokadó

Próbáljátok ki a legjobb koleszterincsökkentő ételeket

A magas koleszterinszint nem olyasvalami, amit egyszerűen csak figyelmen kívül hagyhattok. Ez ugyanis növeli a szívbetegség, a stroke és a cukorbetegség kockázatát. Vannak azonban olyan ételek, amik segíthetnek csökkenteni és szinten tartani koleszterinszinteteket.

A Redbook szakértői az alábbi ételeket javasolták a koleszterinszint csökkentésére.

  • Avokádó: megállapították, hogy az avokádóban található egyszeresen telítetlen zsírsavak javítják az LDL koleszterinszinteket.
  • Étcsokoládé: jó hír, az étcsoki kis mennyiségben nagy segítség lehet.
  • Olívaolaj: egészséges zsírsavakat tartalmaz.
  • Padlizsán: rostokban gazdag.
  • Gránátalma: bármilyen formája - akár a gyümölcs, akár a gyümölcslevek - segíthet a koleszterin szabályozásában.
  • Csicseriborsó: nem csak egy kiváló fehérjeforrás, hanem nagyszerű lehetőség arra is, hogy csökkentsétek a koleszterinszinteteket.
  • Szilva: olyan antioxidánsokat tartalmaz, melyek segítik a szív egészségét.
  • Teljes kiőrlésű gabonafélék: egy tál teljes kiőrlésű müzli rosttartalma által hozzájárul a jó koleszterinszinthez.
olívaolaj
olívaolaj
Forrás:
Unsplash