kutya alvás

Vessetek véget a délig tartó szundinak, árt az egészségeteknek!

Mindig azt halljátok, hogy mennyire fontos a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás. Az alváshiány számtalan egészségügyi és mentális problémához vezet, ez igaz. De lehetséges-e túl sokat aludni? És hány óra számít túl soknak, ha alvásról van szó?

Egy nyolc évig tartó, több mint 110 ezer embert vizsgáló kutatás eredményeként megállapították, hogy azoknál, akik több mint nyolc órákat alszanak éjszaka nagyobb valószínűséggel tapasztaltak szív-és érrendszeri betegséget. A Mind Bodygreen számolt be arról, hogy a tanulmány résztvevői, akik 8-9 órát aludtak, a megnövekedett kockázat 5 százalék volt. Ez nem óriási növekedés, de a kockázat nagymértékben emelkedett azok esetében, akik 9-10 órát, vagy 10 óránál többet aludtak. Esetükben a kockázat 17 százalékra és 41 százalékra ugrott.

A kutatók persze más kockázati tényezőket is vizsgáltak, de úgy tűnik, ez a szív- és érrendszeri betegség kockázata közvetlenül összefügg az alvással töltött órákkal.

Tehát az alvás egészséges - a fizikai és szellemi egészségetekhez egyaránt nélkülözhetetlen – a túl sok alvás viszont káros lehet a szív egészségére.

Mint sok más dologhoz az életben, az alvás esetében is fontos az egyensúly, és a megfelelő mennyiségű alvás megtalálása.

Forrás:
Pexels