barátnő tél olvasás könyv

A legjobb téli sportok, amik segítenek fogyni is

A téli depressziót és az ilyenkor ránk gyűlő súlyfelesleget is elűzheted, ha a szabadban sportolsz. A friss levegő megedz, ahogy a rendszeres mozgás is, így a tavasz már fitten és energikusan talál rád.

Korcsolyázz!

Ha még nem megy, érdemes megtanulni, mert igen sok kiváló jégpálya közül lehet választani. Az egyik leghangulatosabb téli sport, ami nagyszerűen edzi a lábizmokat, a farizmot, miközben az egész testet megdolgoztatja, és fejleszti az egyensúlyérzéket, javítja a reakcióidőt. Nem kell hozzá hó, s ha műjégpályára jársz, igazán hideg sem, ráadásul egy korcsolyát könnyen magaddal vihetsz bárhová. Nagyszerű randihelyszín, de korcsolyázhatsz a barátokkal, családtagokkal is. Ha még kezdő vagy, egy sisak és egy pár térdvédő nem fog ártani, é fontos a megfelelő kesztyű viselése is. 

korcsolya
korcsolya
Forrás:
Pixabay

Hótalpazz!

Igen hideg hétre számíthatunk, és visszatérhet a hó is. Nem is kell ennél több a téli sportok szerelmeseinek, hiszen végre nemcsak a hóágyúzott sípályákat használhatják. A hótalpat régesrég ismerjük és használjuk, mi emberek, a lényege, hogy eloszlatja a testsúlyt, így nem süpped be alattad a hó, ahogy rálépsz. Könnyen meg lehet tanulni benne járni, ezek után pedig neki lehet vágni a természetnek. Nagyszerű kikapcsolódás, ami csökkenti a stresszt, és szépen felpörgeti a pulzusszámot is. Edzés a lábnak, a szívnek, a tüdőnek, a törzsnek, ha botot is fogsz, akkor a karok sem maradnak tétlenül. Igazi erőnlétfejlesztő sport, amit nem fogsz megbánni. 

si-sieles-sielni-teli-sport
si-sieles-sielni-teli-sport
Forrás:
pexels.com

Síelj!

Ehhez már szükség van komoly felszerelésre, és a sípályák használata is fizetős, de cserébe hatalmas adrenalinlöketet ad, no meg elképesztően formás lábakat és feneket. A síelés technikáját bármilyen életkorban meg lehet tanulni, és kellő óvatossággal, no meg megfelelő védőfelszerelésben nem is veszélyes. Nagyon sokat javul tőle az állóképesség, az egyensúlyérzék, az izmok szépen kirajzolódnak, miközben a száguldás élményét is átélheted. Ha van megfelelő síléced, akkor a síelés mellett a sífutást is kipróbálhatod, a keringési rendszered, és az egész tested hálás lesz érte, arról nem is beszélve, hogy akár 500 kalóriát is elégethetsz segítségével.