Minden út Rómába vezet – Egy könyv, amit el kell olvasnotok, ha imádjátok Olaszországot

Így vásárolnak ruhát… Olaszországban – ahol az elsődleges szempont a márka

Olaszország és a divat egymástól elválaszthatatlanok. A francia nők mellett az olaszok azok, akik – állítólag – legendásan öltözködnek, akikre felnézünk, és követni szeretnénk őket. De milyenek az olasz öltözködési szokások valójában? Hogyan öltözködik egy átlagos olasz nő? Erről mesél nektek a Holy Duck! blog egyik olvasója, aki maga is blogol.

Földi Barbara ‘Barka’ blogger, társadalmi vállalkozó, a ReCreativity egyik alapítója. Nehéz meghatározni, mi mindennel foglalkozik: tréner, kreatív, coach. Barka életvitelszerűen Budapesten él, de majdnem havonta utazik hosszabb időre Olaszországba (Santa Maria Capua Vetere), Nápoly mellé.

„Odavalósi a férjem és nekem is mintha a második otthonom lenne az a város. Már több mint 10 éve járok oda rendszeresen” – írja Barka, aki nemrég a hulladékmentes életmódról kezdett blogolni. Tinyecoambassador című blogján angol és magyar nyelven is olvashatjátok a cikkeket.

Barka kapcsolata a fenntartható divattal valamikor akkor kezdődött, amikor az egyetem – 12 éve – mellett dolgozni kezdett az Inditex egyik üzletében. (Az Inditex birodalomhoz tartozik többek között a Massimo Dutti, a Zara, az Oysho, a Bershka és a Stradivarius is – mindegyik márka termékei kaphatók Magyarországon is.) „Már akkor is mindent turiból vettem. Mindössze fél évet töltöttem ott, de az a fél év felnyitotta a szemem, milyen égető is ez a probléma és milyen mennyiségű ruhát halmozunk fel! Én is rengeteget halmoztam, de szerencsére 5-6 éve a szelektálás nagyobb hangsúlyt kap nálam” – meséli.

Forrás:
Vogue.com

Az olasz barátnőket sosem látta smink nélkül

Kíváncsi voltam, mi a véleménye az olasz nők öltözködéséről – akár a magyar nőkkel összehasonlítva.

„Az olasz nők (és a férfiak is) sokat adnak a kinézetre. Egy nagyobb alkalomra (esküvő, keresztelő stb.) NEM LEHET ugyanazt a ruhát felvenni. A mindennapokban otthon nagyon is kényelmesen öltözködnek (általában régebbi darabokba), de ha csak a piacra mennek, rögvest előkerül a legújabb szemüveg, nadrág.

A nagy átlag sok időt és pénzt fordít a megjelenésére.

Nemcsak a ruhákra, hanem mindenre, ami ezzel jár: kozmetikus, haj, smink. Vannak olyan olasz barátnőim, akiket sose láttam smink nélkül! Mindig elegánsak és úgy vettem észre, sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek a kiegészítőkre – táska, cipő, ékszerek –, mint mi itthon” – foglalja össze röviden.

Forrás:
Vogue.com

Gyakran vásárolnak, pedig nincs rá szükségük

Ha ennyi ruhájuk van, azt valahol vagy valahogy be is kell szerezniük. Vajon melyek számukra a lényeges szempontok? Barka megfigyelte, hogy minden korosztály számára a márka az elsődleges szempont – hogy milyen, az attól függ, mit enged meg a pénztárcájuk.

„Az ismerőseimből kiindulva azt látom, hogy gyakran vesznek ruhát. Ha van, ami megtetszik (és megengedhetik maguknak), azt megveszik, akkor is, ha nincs rá feltétlen szükségük. A boltokban az eladók valóban eladnak. Dél-Olaszországban ez egy szakma. Beszélgetnek veled, segítenek választani, felpróbálni. Nagyon sok helyen a tükör nem a próbafülkében található, ki kell menj megnézni magad. Ilyenkor odalép az eladó és ő is kommentál – kéretlenül is.”

A cikk folytatását ide kattintva >>> olvashatjátok