Online vásárlás: lehetőség vagy csapda?

A fenntartható divat a magyar online divatpiac egyik vezető trendje

Egy hosszútávú kutatás eredményeit kaptam kézhez, amely a hazai online divatpiac helyzetét mutatja be.

A Fashion (Re)Search névre keresztelt felmérést a cseh bázisú divatböngésző platform, a Glami végezte. Ez egy online divatböngésző, amelynek célja, hogy naponta többmillió magyar vásárlót kössön össze többezer márkával és webáruházzal egy felületen.

Nézzünk, milyen az online divatpiac helyzete Magyarországon!

1. Egyre többet vásárolunk online

A felmérés szerint „a teljes internetes forgalom sokkal jelentősebb mértékben növekedett, mint a hagyományos, fizikai üzletek bevétele. 2018-ban 153 milliárd forint volt az elektronikus eladások értéke, 2022-re pedig egy csaknem 12%-os növekedés várható, ami így eléri majd a 229 milliárd forintot. Ez a dinamikus fejlődés nemcsak a jelenlegi szereplők között élesítette a versenyt, de rekordszámú új webshop megjelenését is eredményezte.”

2. De még mindig többet vásárolunk fizikai üzletekben

A kutatás szerint „a magyarok továbbra is előszeretettel vásárolnak hagyományos üzletekben, sőt, a fizikai boltokban
értékesített divatcikkek száma növekedést mutatott”.

Én ezt amúgy azért sem bánom, mert rendelni tényleg egyszerű és könnyű, viszont próbálni egyenesen kötelező lenne a vásárlás előtt. És persze, értem, vissza lehet küldeni a terméket, semmibe nem kerül, de mekkora csalódás közben, ha egy várva várt darabról kiderül, hogy mégsem az igazi. Az online vásárlásra ráadásul nagyon könnyen rá lehet csúszni, úgyhogy csak óvatosan!

3. Szeretjük a magyar nyelvű webshopokat

Rendszeresen előfordulnak nálam is olyan kommentek, üzeneteket kapok arról, hogy egy-egy magyar márka miért nem üzemeltet az angol mellett magyar nyelvű webshopot is. Általában azzal érvelek, hogy egy magyar márka számára a magyar piac nagyon kicsi, szükségük van a fennmaradáshoz a nemzetközi piacra is, amelynek ma már szinte egyetlen nyelve az angol.

A felmérés azonban alátámasztja azt az igényt, hogy szükség lenne a magyar márkáknál magyar nyelvű webshopra, honlapra.

A kutatásból ugyanis kiderül, hogy „a magyar vásárlók csaknem 87%-a részesíti előnyben a magyar nyelvű webshopokat. A két legfontosabb akadályt az idegen nyelvű webshopokkal szemben a válaszadók abban látják, hogy nem biztosak a termék minőségében, illetve túl bonyolult számunkra a visszaküldési folyamat.”

Melyek a vezető trendek itthon? Mi a legfontosabb számunkra vásárláskor? A cikk folytatását ide kattintva >>> olvashatjátok el.