Mexikói quinoasaláta

Új fehérje forrást keresel? Dobd fel a diétád dél-amerikai ízekkel!

Étkezésünk egészségesebbé tétele sokak számára egyszerűen csak a zöldségek arányának növelését jelenti a napi tápanyag bevitelen belül. Pedig legalább olyan fontos a fehérjék szerepe is testünk táplálásában, de nem feltétlenül csak olyan hagyományos forrásokból, mint a húsfélék, vagy a tejtermékek.

Egy egzotikusnak tűnő, Dél-Amerikából származó növény a quinoa rendkívül gazdag fehérje forrás és gazdag rostanyag tartalma miatt az emésztésre is nagyon jó hatással van. Reggel, délben, este egyaránt fogyasztható, mert nagyon sokféle képen lehet elkészíteni. Most adunk 3 ötletet, hogyan illesztheted be az étrendedbe a quinoát.

quinoa
quinoa
Forrás:
Depositphotos

Reggelire:

Mérj ki és csapass le vízzel 6 dkg quinoát (bio-boltokban és a neten is kapható), és tedd fel főni 2,5 dl vízben. Ízesítsd csipet őrölt szerecsendióval, teáskanálnyi reszelt gyömbérrel. Ha felforrt, vedd kisebbre a tüzet, és fedd le. Főzd így 10 percig. Vágj össze 5 dkg aszalt szilvát, tedd a kásához, és önts hozzá 1/2 dl szójatejet. Visszatéve a fedőt, párold további 5 percig. Végül keverj hozzá teáskanálnyi lenmagolajat.

A cikk folytatását a sport4you oldalán lelitek.