Reggeli

Hogyan együnk edzés előtt? Tippek az erőtlenség és rosszullét elkerüléséhez.

Mielőtt rendszeresen edzeni kezdesz, érdemes átalakítanod a táplálkozási rutinodat, hogy a legtöbbet hozhasd ki magadból. Sokat segít, ha alaposan utánajársz a témának, de kezdetben megteszi az is, ha ezeket betartod. Íme az alapszabályok.

Üres gyomor: Sok ember egyszerűen nem tud enni edzések előtt, mert edzés közben nem bírják teli hassal. Ez különösen a reggeli edzésekkel van így. Ha az edzésed egyórás, vagy kevesebb, megteheted, hogy csak vizet viszel magaddal. – Ellenben ha szükséged van egy kis könnyed “doppingra” fogyassz zab vagy energiaszeletet, gyümölcsöt, de semmiképp se sokat!

fitness-food
fitness-food
Forrás:
sport4you.hu

Csak egyszerűen: A legjobb edzés előtti ételek olyanok, amik nem terhelik le a gyomrod. Zsírban és rostban szegények, de szénhidrátban gazdagok. Ettől, egy keményebb edzés során is elég energiád lesz.

A jó időzítés: Az edzés előtti étkezéseknél, az időzítés a legfontosabb. Minden ember más, de ajánlott több mint fél órával az edzés előtt enni. Így van ideje kicsit leülepedni az ételnek. Egy keményebb edzés esetén jót tehet, ha húsz perccel az edzés vége előtt jót tehet, ha elrágcsálunk egy proteinszeletet, hiszen az segíti a gyógyulási folyamatokat és ad egy kis erőt az edzés befejezéséhez.

A cikk folytatását a sport4you.hu oldalán lelitek.