epres málnás csoda víz ivás ital gyümölcs

Iszol te eleget? Íme, a dehidratáció kilenc tünete!

Testünk több mint felét víz alkotja. Egy átlagos napon legalább másfél-két liter folyadékot kell bevinnünk szerveztünk egészségének megtartásához. Ebbe azonban nem tartozik bele az a folyadékmennyiség, amit egy edzés során elvesztünk. Azt is pótolni kell!  Sajnos sok esetben nem érzünk szomjúságot, még akkor sem, amikor a dehidratáció több tünete is jelentkezik rajtunk. Ezért fontos ismerni a tüneteket!

Szomjúság
Ez a legalapvetőbb jelzés, nincs rajta mit magyarázni… Ha szomjas vagy, igyál!

Fejfájás
A fejfájásra legtöbbször azonnal fájdalomcsillapítóval reagálunk. Pedig sok esetben a dehidratáció okozta fejfájás hatékonyan és azonnal megszüntethető egy jó pohár víz vagy tea elfogyasztásával.

víz ivás folyadék
víz ivás folyadék
Forrás:
Vous.hu

Koncentrációs zavarok
Az agyunk kétharmada víz. Dehidratáció esetén ezért is jelentkeznek koncentrációs zavarok. Elegendő utánpótlás híján nem működünk megfelelően!

Sötét színű vizelet
A vizeletünk elszíneződése is jelzi, ha nem iszunk eleget. Az egészséges vizelet színe világos sárga, azonban dehidratáció esetén sötétebb színbe fordul.

Száraz bőr
Ha nem viszel be elegendő folyadékot, az a bőrödön is látszani fog. A folyadékot a szervezetünk mindig a létfontosságú szervekhez szállítja először, a bőrnek várnia kell a sorára. Ha túl soká kell várnia, kiszárad, sérülékenyebbé válik.

A cikk folytatását a sport4you oldalán lelitek.