sup

Nyári sportok amik tökéletesítik az alakot: tippek a szabadtéri edzésekhez, SUP (negyedik rész)

Sorozatunkban bemutatjuk, mik azok a sportok, amik úgy javítják erőnlétünket, hogy közben remek szórakozást is nyújtanak. A crossfit és a strandröplabda után, legutóbb a wakeboard is fókuszba került. Befejezésként az utóbbi években slágernek számító SUP-ot mutatjuk be.

A SUP egészségügyi hatásai is hozzájárulnak sikeréhez.

SUP
SUP
Forrás:
SUP Budapest

A tevékenység rengeteg pozitív hatással van a testre és a lélekre egyaránt.

Egyrészt fejleszti az egyensúly érzéket, az állóképességet és azerőnlétet; másrészt pedig a víz és a természet közelsége, az ott végzett testmozgás miatt pedig rendkívül jó hatással van a lélekre, segít levezetni a stresszt és kikapcsolódni, eltávolodni a hétköznapi gondoktól.

Az egyéb evezős sportokkal szembeni előnye, elsősorban abból fakad, hogy állva végezzük a tevékenységet. Emiatt nem csak a felsőtestet mozgatja meg, de az alsót is, valamint az egyensúlyérzék fejlesztése is ennek köszönhető. Egy másik nagy előny, ami szintén az álló helyzetből fakad az a nézőpont. Egyrészt messzebbre is látunk mint ülve, másrészt pedig mélyebbre látunk a vízben is (már ahol a víz megfelelően átlátszó). A harmadik nagy előny a könnyű szállíthatóság. A felfújható változatok elférnek egy hátizsákban az evezővel együtt. Még egy felfújható kajak is több helyet foglal, kb egy 60-70 literes túrazsáknyit. A SUP igazából bármilyen vízfelületen űzhető egy megfelelően kiválasztott deszkával. Manapság már nem csak, hogy tengeren folyókon és tavakon űzik ezt a sportot, de megjelentek a vadvízi típusok és a hosszú többnapos túrákra szánt modellek is.

A cikk folytatását a Sport4you.hu oldalán olvashatjátok.