Sütőtökös-fetás quinoasaláta

Diétamesék - Cukor nélkül éltem egy hétig

Egy teljes hétig készültem erre az anyagra, tudtam, a mai nap fontos nap: a Cukorbetegek Világnapja van ma.

Bár nem vagyok cukorbeteg, a családban súlyos gondokkal küzdenek és küzdöttek családtagok. Amióta ezt tudom, jobban ügyelek a cukorbevitelre, a táplálkozásra, de ezt is megfejeltem az elmúlt héten. Teljes cukormegvonás alá vontam magam.

A gumicukrot is elhagytam. Fájt a szívem érte.

giant-rubber-bear-1089612_1920
giant-rubber-bear-1089612_1920
Forrás:
pixabay

Egészen pontosan, hozzáadott cukrot nem ettem, illetve kerültem azokat az élelmiszereket, amelyek nagy mennyiségben tartalmaznak hozzáadott cukrot. Nem ettem egy csepp kecsapot sem (amúgy se szeretem), de a lényeg, hogy nem csak a magam által sokáig bőven szórt fehér cukrot száműztem az étrendemből, tényleg ügyeltem arra is, hogy a késztermékek se tartalmazzanak plusz cukrot. (igazából ez nehezebb, mint gondoltam)

Meséljek? Nehéz volt, több szempontból is.

  • Nem ettem szénhidrátdús fogásokat, elhagytam a finomlisztből sütött termékeket (ó jaj kakaóscsiga), de nem ettem fehér kenyeret, se fehér lisztből készült tésztákat, fehér rizst és burgonyát sem.
  • Ugyan nem éheztem, mert ezeket pótoltam teljeskiörlésű zabtermékekkel, barnarizzsel és édes burgonyával, azért a teljesítményemen éreztem, hogy hiányzik a megszokott extra üzemanyag: a GYORS CUKOR.
  • A második nap végére enerváltnak, kedvetlennek és űzöttnek éreztem magam. Az idegrendszerem nagyjából úgy működött, mint egy nehéz menstruáció előtti napon: teljesen zilált volt, én meg tök zizi. Komolyan. Alapból morogtam, bárki is szólt hozzám.
  • Ez aztán az ötödik nap környékén elmúlt. Szerintem kezdte megszokni a szervezet, hogy egyenlőre takaréklángon éghet, illetve kezdte megszokni azt is, hogy van ugyan cukor (ha nem is direktbe, marékszám), de viszek be cukrot zöldséggel, gyümölccsel. 
  • A hetedik napra elmúlt a fáradtságom és a fásultság is. De ezt úgy értem el, hogy sokat ettem. A cukormentes életmód ugyanis nem egyenlő a koplalással, a szervezetet etetni kell, csak éppen minőségi és JÓ táplálékkal.
  • Rengeteg friss zöldséget és gyümölcsöt ettem. Nasi helyett is. Ettem gabonafélét, natúr müzlit például, amit magam kevertem joghurttal, friss gyümölccsel. Ettem húsokat is, halat, csirkemellet, sőt egy alkalommal kacsamájat sütöttem. Az volt az ebédem, egy kis kölessel, jégsalátával
  • Igazából jó dolgom volt. Még akkor is, ha élek-halok  a franciakrémesért,(máskor) de valójában önfegyelemmel és odafigyeléssel nem csak egy hétig lehet így élni. hanem BÁRMEDDIG.
  • Extra ajándék az élettől, hogy az eltelt hét alatt se fel, se le nem mozdult a súlyom, és ez nekem jelenleg boldogság, mert a változókor küszöbén, kacsingatnak rám a pluszkilók.

Szerintem lefelé akkor indul majd meg a testsúlyom ha a feljebb felvázolt módon folytatom a táplálkozást és végre nekiszaladok a mozgásnak is.De addig is, elrakom a múlt hónapban felbontott fehércukrot a kamra leghátsó polcára.