Egyéb kategória

Hatékonyabb, mint sok tömegsport, és teljesen kikapcsolhatunk közben.

A hegyi túrázás csak látszólag könnyű sport. A látszat ellenére nem is hasonlítható a belvárosi shoppingolós sétákhoz. Aki próbálta már, az tudja, hogy a hegyen-völgyön órákon át tartó gyaloglás igen csak megmozgatja minden porcikánkat, épp ezért nagyon egészséges sport – miközben minden korosztálynak ajánlható. Legfontosabb előnye épp abban rejlik, hogy komplett családok 6-66 éves korú tagjai – a nagyszülők az unokákkal együtt is – gyakorolhatják hétvégi családi kirándulásokon.

vous - 2019.07.03.

Mint minden sporttevékenység, a túrázás előtt is fontos, hogy sohase felejtsük el a bemelegítést! Testünknek és lelkünknek is szüksége van a hétköznapok rohanó világából történő kiszakadásra. Ne feledjük, ez időt igényel! A bemelegítés minden esetben előzze meg a túrát vagy edzést, lassan fokozatosan terheljük keringésünket, izmainkat! Tudatunkat csendesítsük le és hangolódjunk rá az előttünk álló túrára, csak fokozatosan növeljük az intenzitást! Kezdetben csak rövidebb túrákra vállalkozzunk, eleinte egy-két órás túra is elegendő!

túrázás

Forrás:
sport4you.hu

Ne rohanjunk! Találjuk meg a nekünk megfelelő tempót! Képzett túravezető nem fogja ránk erőltetni saját vagy mások tempóját. Fontos, hogy segítsen megtalálni saját mozgásunk harmóniáját. Néhány sikeres túra teljesítése után vállalkozhatunk hosszabb túrák teljesítésére. Ha ismeretlen területen túrázunk, mindig legyen nálunk megfelelő részletességű térkép és tájoló, ezek nélkül ugyanis szó szerint elveszettnek érezhetjük magunkat, ha letévedünk a turista jelzésekkel ellátott utakról.

Mindig legyen nálunk folyadék! Ne feledjük, hogy testünk több mint hetven százaléka víz, amiből minden lélegzetvétellel és az izzadással is veszítünk. Étkeznünk rövidebb túrák alatt nem szükséges, de hosszabb, kimerítőbb túrák alkalmával megéhezhetünk. Lehetőség szerint könnyen felszívódó szénhidrátokat fogyasszunk, tökéletes lehet a banán, esetleg egy könnyű szendvics vagy müzliszeletek magunkhoz vétele.

A cikk folytatását a sport4you oldalán lelitek.