Cookta Maraton a konyhában: pulled pork, a legomlósabb amerikai sült hús

Tudatos táplálkozásnál alap: Ilyet ne egyél lefekvés előtt!

Azok, akik szeretnek sokáig ébren lenni, ismerik az éjjeli nassolás gyönyöreit… Csakhogy az ilyenkor elfogyasztott „nasik” közül nem mindegy, hogy mit és mennyit eszünk. Nemcsak azért, mert az éjjeli túlevés teljesen hazavágja a diétánkat, de azért is, mert ha túlságosan leterheljük a szervezetünket, akkor nem leszünk képesek valóban kipihenni magunkat.

Ahelyett, hogy megmondanánk, mit egyél, inkább abban segítünk, hogy mit ne egyélel alvás előtt.

Malac sült hús
Malac sült hús
Forrás:
Kozsla Norbert

Zsíros vagy olajos sültek

Lényegében a következőket egyszerűen ne válaszd: gyors kaja, jégkrém, sült krumpli, „nehéz” ételek.

Magas szénhidrát tartalmú és cukros ételek

Persze, a legtöbben azonnal mondhatnák, hogy „nem mondod?!” De csak kevesen tudják, hogy mi a probléma ezekkel. Alapvetően, egy kis esti édesség majszolással nem lenne semmi baj. Egy bonbon vagy egy kisebb sütemény még nem zavarja össze a szervezetünket. De egy nagyobb nassolástól jelentősen megemelkedik, majd kisvártatva nagyon lezuhan a vércukorszintünk, ami könnyedén tönkreteheti a pihenést.

Vörös hús, nehezen emészthető fehérjék

Mivel a gyomrunk nagyon nehezen dolgozza fel a vörös húst és a hasonlóan magas proteintartalmú ételeteket, így ezek fogyasztása kifejezetten kerülendő elalvás előtt. Nem egyszer fordult elő velünk is, hogy egy nagy húsvacsora után kőkemény rémálmok gyötörtek egész éjjel!

A cikk folytatását a sport4you oldalán lelitek.