Teljes testedzés video részlet

A tökéletes edzésadagolás

Fejlődjünk, érezzük magunkat jobban, de ne vigyük túlzásba! Egyszerűnek tűnik, mégsem az, hogy a megfelelő mennyiségben adagoljuk szervezetünknek a sportot. Edzésadagolás, a megfelelő mennyiségben!

A kezdők vagy újrakezdők nagy örömüket lelik az első edzések sikerében. Néhányan közülük mégis pár hét múlva egyszerre érzik, hogy fittebbek, jobb állapotban van a testük, de mellette fájdalom lép fel példának okáért a hátizomban, amíg mások a sípcsont tájékán éreznek kellemetlen nyomást. Ami minden ilyen esetben az ok lehet: nem megfelelő edzésterv, azaz az újra sportolni kezdők vagy túl keveset, vagy túl sokat követelnek maguktól.

jóga2
jóga2
Forrás:
youtube.com/pilateslearn

Edzésadagolás: ez a megfelelő dózis!

A kitűzött céloktól függetlenül alapvető, hogy a kezdőknek és újrakezdőknek fokozatosan kell a sportolást fel- vagy újraépíteni az életükben, és nem a „közepébe csapni”. A kölni egyetem tudósai azt tanácsolják, hogy a kitartást igénylő edzések, mint például kerékpározás, kocogás, futás, úszás esetében a húsz és hetvenöt perc közötti edzéseket heti két-négy alkalommal végezzünk. Az izomerőt növelő tréingeket heti kétszer-háromszor javasolt végezni, alkalmanként húsz és negyvenöt percig. Ilyen típusú edzések a gépekkel végzett mozgásformák, de ide tartozik a jóga vagy a tajcsi is.

A cikk folytatását a sport4you oldalán lelitek.