futás

Fuss az egészséges életedért! Avagy mit gyógyít a futás?

Azzal a frázissal gondolom nem sokaknak mondunk újat, hogy “a mozgás gyógyít”. A helyzet az, hogy ez nem csupán frázis, ez maga az igazság. Számtalan tudományos bizonyíték van arra, hogy az átlagos mennyiségű edzés (150 perc hetente, tehát átlagban napi 30 perc mozgás) — és főként a futás — olyan hatással bír az emberi testre, amit egyetlen gyógyszer sem helyettesít.

A tanulmányok szerint a futással megelőzhető a krónikus elhízás, a 2. típusú diabétesz, a magas vérnyomás, a stroke, a rák és még számos kellemetlen nyavalya. Emellett az is kiderült, hogy a futás nagyban javítja az atléta érzelmi és mentális állapotát, valamint növeli az élettartamát.

people-3798806_1920
people-3798806_1920
Forrás:
pixabay
  • A Medicine & Science in Sports & Exercise 2006-os tanulmánya szerint, már 30 percnyi séta is javíthat egy depressziós ember lelkiállapotán.
  • A Journal of Adolescent Health 2012 tanulmánya szerint, 30 perc futás hetente három alakalommal javítja az alvás minőségét, segít a koncentrációban és kedélyjavító hatással is bír.
  • Mivel a futás növeli a csontok tömegét, így remek megelőző eszköze lehet az öregedéssel együtt járó csontritkulásnak. Sőt, ellenben a népszerű vélekedéssel, miszerint a futás árt a térdeknek, kiderült, hogy ez egyáltalán nem igaz, sőt. A jó technikával és megfelelő felszerelésben végzett futás erősíti a térdet!

A cikk folytatását a sport4you oldalán lelitek.