Cookta A 160 grammos diéta dilemmás zöldségei - mit kell és mit nem számolni?

12 dolog, amitől egészségesebbek és karcsúbbak lehetünk

Mindenki szeretne egészségesebben és jobb formában élni, és apró változtatásokkal hatalmas lépéseket tehetünk, szép lassan minden nappal alakíthatunk az életmódunkon. Ehhez év elején a legtöbben nagy lendületet vesznek, aztán ez többnyire hamar elillan, de a WHO 12 tanácsát követve napi rutinná tehetjük az egészségesebb életmódot. Fontos tudni, hogy néha bűnözni is ér, de az alapokat érdemes ismerni a kiegyensúlyozott mindennapokhoz.

A WHO - a World Health Organization, vagyis az Egészségügyi Világszervezet - 12 pontban foglalta össze idén év elején, mire érdemes figyelni, ha kiegyensúlyozott és egészségesebb, plusz kilók nélküli esztendőt szeretnénk magunknak és családunknak. Van, ami már unásig ismert, és van, ami új!

vegetables-790022_1920
vegetables-790022_1920
Forrás:
pixabay

1. 5:2 zöldség és gyümölcs arány

Minden nap 5 adag zöldség és 2 adag gyümölcs ajánlott, 1 adag 15 dkg, ezzel a mennyiséggel minden vitamin boztosított, de az ásványi anyagok és rostok jó része is. A zöldség elsőre nagy mennyiségnek tűnhet, de igen: nyersen, főve, sütve is érdemes többet fogyasztani belőle.

A cikk folytatását a cookta.hu oldalán lelitek.