lost-places-2252555_1920

Gyorsan akarsz fejlődni a futásban? Lépcsőzz!

Lépcsőzés! Ez az igen hatékony edzésforma kiváló kiegészítője bármely sportág erőnléti edzéseinek, hiszen a minden ember számára természetes alapmozgást, a futást vegyíti a különböző méretű és hosszúságú lépcsőfokok erősítő hatásával. Jó alapot adhat a Hungaroring emelkedőinek leküzdéséhez.

A lépcsőzés tulajdonképpen az interval edzéseknek, vagy a domb-futásnak egy intenzívebb formája, melynek fontos szerepe lehet intenzitás függvényében a zsírégetés, az állóképesség növelése, vagy akár az erőfejlesztés területén is. Az erős emelkedőre történő  felfutással szemben előnye, hogy – mivel a talp, ill. annak első része vízszintes felületre érkezik – kisebb terhelést ad az achilles-ínnak és biztosabb talajfogással, dinamikusabb erőkifejtést tesz lehetővé.

Lépcsőzés
Lépcsőzés
Forrás:
sport4you

Mint minden teljesítményorientált mozgás, így a lépcsőzés előtt is elengedhetetlenül fontos a megfelelő bemelegítés. 10 percnyi kocogás és legalább ennyi bemelegítő és nyújtó gimnasztika javasolt előtte. A lépcsőzés helyszínéül lehetőség szerint legalább 50-100, de legjobb ha 150 lépcsőfokból álló helyet válasszunk.

A cikk folytatását a sport4you oldalán lelitek.