Cookta Vidámság, egészség: édes energiagolyó, ami cukor nélkül pörget fel

Kevesebb cukrot egyszerűen - 4 bevált apróság, ami segít

Már-már közhelyesnek számít, hogy sok cukrot fogyasztunk, feleslegesen és károsan sokat, ami függőséget is okoz, és hihetetlenül megterheli a szervezetünket a vércukorszint ingadozásával. Nem kell teljesen elhagyni, sem más, mesterséges édesítőre váltani, viszont egy kis odafigyeléssel csökkenthetjük a bevitelt, és ezzel elég sok kalóriát is lefaraghatunk.

Vannak a természetes cukrok, amiket gyümölcsökben, zöldségekben találunk, és van a hozzáadott cukor, ami nemcsak a klasszikus kristály- vagy porcukor lehet, hanem még rengeteg más formában is ételeinkbe, italainkba kerülhet. A természetes cukrokkal nincsen semmi baj, hiszen a zöldségek és gyümölcsök rengeteg vitamint és rostot is tartalmaznak, de a hozzáadott cukrokkal érdemes kicsit körültekintőnek lenni. A WHO szerint napi 50 g cukor az ajánlott, az egészség megőrzéséhez pedig napi 25 g. Ez nem túl sok, ha azt vesszük, hogy egy dobozos szénsavas üdítő önmagában 40 g hozzáadott cukrot tartalmaz... De mit tehetünk, hogy csökkentsük a felesleges cukorbevitelt - lehetőleg lemondások és hiányérzet nélkül? Jöjjön néhány tipp!

kevesebb-cukor-becsapos-reggelizopehely
kevesebb-cukor-becsapos-reggelizopehely
Forrás:
pixabay

Olvassuk el mindig a címkét!

A legjobb, ha mindig természetes és tiszta alapanyagokat igyekszünk fogyasztani, de vannak azért olyan ételek is, mint a reggelizőpelyhek és a müzliszeletek, vagy például a gyümölcsös joghurtok, amelyeket alapból egészségesnek gondolunk, de ha elolvassuk a címkét, rengeteg cukrot fedezhetünk fel benne. És nemcsak az a cukor, amit annak neveznek, ilyen a legtöbb szirup is, ide tartozik a glükőz, a fruktóz, a dextróz is. Jó tudni azt is, hogy mindig azzal kezdődik a hozzávalók felsorolása, amiből a legtöbb van az adott ételben, utoljára pedig az, amiből a legkevesebb, így hozzávetőlegesen láthatjuk, milyen arányban szerepel hozzáadott cukor a vásárolandó ételben - sokszor meglepő lesz!

A cikk folytatását a cookta.hu oldalán lelitek.