feet-1897731_1920

Sérülések: így csökkentheted a kötelező pihenőt!

Tanácsok, tippek, hogyan lábaljunk ki gyorsan rándulásokból, húzódásokból. Sérülések után tedd ezt!

Kevés olyan labdarúgó mérkőzés van, ahol nem látunk fájdalmas arccal a földön fekvő játékost, akit végül hordágyon kell levinni a játéktérről. Nem csoda: a statisztikák szerint a foci a legtöbb sérülést okozó a sportágak közül. Logikus, hiszen ezt a sportot űzik a legtöbben, így a számadat sem lephet meg senkit: átlagban a sérülések közel egy harmada a futball kapcsán történik.

RunningInjuries-Copy
RunningInjuries-Copy
Forrás:
sport4you

A leggyakoribb az ín- és izomsérülés, a rándulás és húzódás, ahogy gyakori a csonttörés is. Utóbbi esetben természetesen azonnal orvosi segítségre van szükség, de a kisebb sérüléseket otthon is tudjuk kezelni. A húzódásos, rándulásos sérülések esetében az „arany négyes”: pihentetés, jegelés, kompresszió, felemelés.

Sohase a bőrt jegeld!

Jöjjünk le a játéktérről, futó-, tenisz- vagy bringapályáról, pihentessük testünket és jegeljük a sérült testrészt, méghozzá legalább húsz percig! A legjobbak a speciálisan erre tervezett hűsítő-nyomó kötések, de segítség lehet a nejlonzacskóba csomagolt jégkocka is. A legfontosabb, hogy a jeget sohase közvetlenül a bőrre tegyük, mindig legyen egy kendő vagy textildarab a bőr és a jég között!

A cikk folytatását a sport4you oldalán lelitek.