futás lány edzés

Félmaratont futsz vasárnap? Ezekre figyelj az utolsó héten!

A verseny hete mindig egészen különleges hangulatú. Az ember hajlamos rá, hogy ilyenkor próbáljon minden mulasztást bepótolni, hiába edzett eleget, ilyenkor kételkedni kezd a felkészültségében, s mindenről a közelgő nagy kaland jut az eszébe. Különösen akkor, ha ez lesz az első…

Igyekeztem egy csokorba összegyűjteni az utolsó hét legjellemzőbb feladatait, amit különösen aktuálissá tesz, hogy egyre többen indulnak az őszi szezon nyitó versenyén. Fontos feladat, hogy ne csak az edzéseket, de minden egyéb teendőnket is időben tervezzük meg a versennyel kapcsolatban.

futás
futás
Forrás:
Pixabay


A versenyre való közvetlen felkészülést már hetekkel a verseny előtt elkezdhetjük:

  1. Az útvonalat tanulmányozva nézzük meg a pálya szintességét, és ennek megfelelően készüljünk az edzésen is
  2. Napi rendszerességgel nézzük meg a várható időjárást, tervezzük meg a hozzá szükséges ruházatot, és az edzéseinken a versenyen várható hőérzetet próbáljuk meg modellezni.
  3. Meleg verseny esetén (ha már húsz fok van és süt a nap, az melegnek számít!) a folyadék visszapótlás gyakorlása is fontos, főleg a tíz kilométernél hosszabb távokon.

A cikk folytatását a sport4you.hu oldalán lelitek.