Csokoládétorta sütemény

Így egyél, ha aktívan mozogsz!

Legfontosabb tápanyagaink közé tartoznak a szénhidrátok, ennek ellenére fogyasztásukkal kapcsolatban több hiedelem, félreértés kering. Ezért most pontosítunk. Így egyél, ha aktívan mozogsz!

Vigyázz sportolóként a teljes kiőrlésű termékekkel!

A szénhidrátok komplex és egyszerű szénhidrátok lehetnek. A komplex szénhidrátokat, mint például a keményítőt, amely szénhidrátbevitelünk fő részét teszi ki, előnyben kell részesíteni az egyszerű szénhidrátokkal, cukrokkal szemben. Az emberi szervezet igényét főleg keményítőből (müzlik, pékáruk, főzelékek, zöldségek, tészták, rizs, zab és egyéb kásák) pótolhatjuk.

kovaszos-rozskenyer-hazilag-bekebeli-izekkel-es-illattal
kovaszos-rozskenyer-hazilag-bekebeli-izekkel-es-illattal
Forrás:
Cookta

A félbarna, barna, rozsos, magvas kenyerek a fehér lisztből készült kenyérnél gazdagabbak rostokban, vitaminokban, ásványi anyagokban, és tartósabb jóllakottságérzetet okoznak, tehát jobb választást jelentenek, mint fehér változataik. A teljes kiőrlésű kenyér még gazdagabb rostokban, vitaminokban, ásványi anyagokban, de ez a sportolók fokozott energiaigénye miatti mennyiségnél rosttartalma és telítő hatása miatt már hátrányos lehet.

Ehetünk csokit?

Javasolt az édességek, fagylaltok, csokoládék, cukros üdítők rendszeres fogyasztásának kerülése! Ezek hetente néhányszor, mérsékelt mennyiségben fogyasztva nem jelentenek problémát, de fontos tudni, hogy a sportolói körben is elterjedt téves hiedelemmel szemben ezek a szénhidrát raktárak feltöltését nem segítik elő (különösen a csokoládé nem)! Az az egészséges, ha asztalunkra naponta többször is kerül zöldség és gyümölcs, lehetőleg minél kevésbé feldolgozott formában.

A cikk folytatását a sport4you.hu oldalán lelitek.