alvás

A férfiak máshogyan alszanak mint a nők? Így javítsatok az alvás minőségén!

Az alvásunk minősége függ a megfelelő étkezéstől? Bizony így van, alátámasztja mindezt egy új kutatás!

A férfiak esetében az öregedésnek nemcsak az őszes haj a jele, hanem változás áll be az alvás minőségében is. Egy új tanulmány alapján kétszer alakul át az éjszakai pihenés a férfiak életében:

Az első ilyen alkalom az átmenet a fiatal felnőtt korból (tizenhat és huszonöt éves kor között) a középkorú stádiumba (harmincöt és ötven év között). Ekkor a mélyalvás periódusa rövidebb lesz.

alvás
alvás
Forrás:
istock.com

A második változó időszak az ötvenedik születésnapot követően jelentkezik, amikor csökken az alvás mennyisége is, évtizedenként nagyságrendileg fél órával.

A kevesebb és minőségben is rosszabb alvás következményei a pocak eresztése, karikák a szemek alatt, feledékenység és görnyedtebb testtartás.

Megfelelő étkezéssel növelhető az alvás minősége

A kevesebb alvás egyszerű ellentételezéseként szundikáljunk napközben, így a teljes alvásmennyiség idősebb korban sem változik nagymértékben. A legújabb kutatások szerint azonban segíthetünk a minőség javításában is megfelelő étrenddel, akár a következő éjszakától!

 A cikk folytatását a Sport4you.hu oldalán olvashatjátok!