woman diet 1200x360 (11)

Leadnál néhány kilót? Itt a fogyás 11 alapszabálya!

Már jó néhány héttel túl vagyunk a téli napfordulón, és rohamosan csökken a sötét órák száma, de sokan még mindig nem értük el a karácsony előtti versenysúlyt. Pestiesen szólva még mindig „vágósúlyban” vagyunk, és szeretnénk némi áttörést elérni ezen a területen.

Sajnos az emberek, ha a fogyás a kérdés, hajlamosak a könnyebbnek ígérkező utat választani, s különféle pirulák szedésére bízni a fogyasztást, felmérhetetlen kockázatoknak kitéve így szervezetüket. Mi egy másik utat ajánlunk: 11 alapigazságot, amely közelebb visz az ideálisnak tartott testsúlyunkhoz.

1. Gyerünk a fényre!

Nemcsak a hideg, de élettani okokból a fény hiánya is a zsírtartalék képzésére veszi rá szervezetünket. A fény hiánya depresszióra hajlamosít, emiatt jellemzően az örömteli evés ölelő karjaiba menekülünk. Használjunk több fényt, ez az optimizmust támogatja, vitalizál, közelebb érezzük a tavaszt, csökkennek a depressziós tünetek, így a falási hajlam is. A svédeknél a társadalom-biztosítás nemcsak a fényterápiás szobát finanszírozza, de egyes esetekben receptre lehet eljutni Mallorcára. Ha utóbbit nem is engedhetjük meg magunknak, de az előbbit otthon is megcsinálhatjuk, több mesterséges fénnyel, illetve amikor csak tehetjük, legyünk a szabadban. Mellékhatása, hogy javul a közérzetünk, és csökken az éhségérzetünk. Ugyanilyen segítség a sárga lencsés sportszemüveg is, ami hidegben az arcunkat is védi, de nagyobb fényerőt érzékelünk, egy, másfél órás gyaloglás, futás, fényterápiás támogatással csodát tehet!

2. Keressük a vitaminokat!

Télen hajlamosabbak vagyunk az egyoldalú táplálkozásra, pedig a komplex táplálkozással az éhséget is csökkenthetjük. Manapság könnyebb és olcsóbb primőr zöldséghez, gyümölcshöz jutni, mint húsz éve, akár Új-Zélandból is. És ha lecsapna az influenza, hat hétig tényleg „toljuk a cuccot”: extra C-vitamin, polivitaminok, nyomelemek, immunerősítők! 

3. Hívjuk segítségül a gyógynövényeket!

A gyógynövények támogatásában az a roppant jó, hogy normál használat mellett nagyon hatékonyan támogatják súlycsökkentési vágyainkat. 

4. Fogyás? Ne essünk túlzásokba!

Hiszen drasztikus energiacsökkentés esetén nemcsak a koncentrációnk, de a fizikai munkaképességünk is jelentősen csökkenhet, és így a sérülések kockázata is nő.  A diéta első napjaiban határozottan kisebb térfogatot kell fogyasztani, hogy összébb húzódjon a gyomrunk, de utána is mérhetően kell étkeznünk, hogy folyamatosan kicsi, de állandó deficit legyen az energiaháztartásunkban.  Lehet ugyan hetente egyszer bűnözni, de nagyobb térfogatot akkor se együnk, és túl cukrosat se, mert mind a két esetben felborul a roppant kényes egyensúly! 

5. Számoljuk a kalóriákat!

asian-woman-weight-loss-and-diet-concept-PMBR9H6
Forrás:
CANVA.COM

Számoljunk, s ne csak a bevitt energiával, de az elégetettel is, és ha bűnöző nap van, akkor tervezetten eddzünk hosszabb ideig és lassabban. 

6. Keressünk bombát!

Vegyük észre a rejtett kalóriabombákat, sok a tévhit ezen a területen is!