vous felso kep 1200x360

A csokoládé valóban növeli a teljesítményt?

Csokoládé függő vagy? Szeretnéd elhinni, hogy jót tesz a csokifogyasztás? Itt a jóváhagyás, James Witts elmagyarázza, hogyan javíthatja az átlagos napokon a teherbírásunkat, és hogyan növeéheti egy sportoló teljesítményét. De ezzel kapcsolatosan sem jó túlzásba esni.

A csokoládé javítja a sportteljesítményt, és ez az epikatechinre vezethető vissza. Ez egyfajta flavanol, amely a kakaóbabban található, és bizonyíték van arra, hogy akár 100 mg -os fogyasztása is nagyobb értágulatot (az erek tágulását) eredményezi.

Hogyan fokozza erőnlétünket? Hogyan javítja a csoki a sportteljesítményt?
A nagyobb értágulat abból fakad, hogy az epikatechin „stimulálja” az artériás fal izmait a pihenésre. Ennek eredményeként fokozódik a véráramlás, és fokozódik az oxigén és a tápanyagok szállítása minden szervbe, beleértve az izmokat is úszás, kerékpározás vagy futás közben.


Lieselot Decroix sporttudós kutatása szerint, aki jelenleg a Jumbo-Visma női kerékpáros csapatában dolgozik, és Rishikesh Kankesh Patel, a Kingston Egyetem további tanulmányai szerint az epikatechin növeli a szervezet nitrogén-monoxid szintjét azáltal, hogy elnyomja az érrendszeri enzimaktivitást. Az egyik kísérletben, amely időfutamokat vont be, a megtett távolság az 1 367 m-ről 1606 m-re nőtt, miután 40 g étcsokoládét 14 napig fogyasztott. (Patel megjegyezte, hogy ez sem eredményezett súlygyarapodást!)

A fentieket figyelembe véve mindenki felmentheti magát, de ha alaposabban vizsgáljuk a kimutatásokat, láthetjuk, hogy végig sportolókról beszélnek. A kutatók, a szakértők olyan profikat emlegetnek, akik naponta több órát töltenek mozgással, így az elhízás kevésbé veszélyezteti őket. ezért a csokoládé fogyasztásal kapcsolatosan is azt hagsúlyozzuk, hogy a mértékletesség, a túlzások kerülése lehet a helyes út, nem szabad függőségbe esni.