víz gyümölcs

A házi gyümölcsvíz a legjobb módszer, hogy rászokjatok a vízivásra

Naponta hááárom liter4!!%=!? Túl sok. Túl unalmas. De leginkább: túlságosan sokszor felejtem el, hogy erre szükség van.

Szent Antal napja Zentán férjjósló nap volt. A lányok egész nap kenyéren és vízen tengődtek, majd éjfélkor átlépték az ágyat, gyertyát gyújtottak, tükröt tettek maguk mellé és arra kérték a szentet, mutassa meg nekik a jövendőbelijüket.

Kenyéren és vízen egész nap? A kenyérrel még nem is lenne bajom, de a vízzel! A vizet nem szeretem, de nagyobb baj, hogy elfeledkezem arról, innom kell. Pedig betéve tudom az összes magazinos szabályt, láttam a Daily Mail cikkét is arról az újságírónőről, akit szabályosan megfiatalított naponta három liter víz. Egyszer bele is kezdtem egy hasonló kúrába, amely azt hiszem, az első napon csúfosan el is bukott. Hiába, Angelina Jolie után nem leszek víztől kiviruló brit újságírónő sem. Folyadékra viszont igenis szüksége van a testnek és a szellemnek (és valószínűleg a léleknek is) - főleg kánikula idején.

Az én trükköm, amivel kijátszom magamat: a házilag készített ízes víz. Ebből aztán tényleg sokat tudok inni. Megmutatom a két kedvencemet.

Epres-áfonyás csodavíz

Az eperszemeket felszelem és beleborítom a vízbe, hogy ott eresszenek levet. Ha az eper nem elég, mehet mellé áfonya, amely olyan kacéran csusszan a víz hátán a poharamba, mintha nem bírná egy percig sem tovább, azt szeretné, hogy faljam fel mielőbb. Áfonya helyett jót tesz az epernek a rozmaring vagy a bazsalikom is, de szereti a lime-ot és a gyömbért is. A két utóbbit a másik nagy kedvencemhez is felhasználom.

Forrás:
Szabó Solya

Uborkás-zöldcitromos frissítő

Nem kell hosszan magyarázni, miért annyira jó az uborkás víz. A szeleteket azonnal a vízhez adom, majd lime-karikákat dobok mellé. Egyszerűen lekörözhetetlen a frissítők között. Az uborka egyébként a zöldcitrom helyett mentával, citromfűvel vagy rozmaringgal is isteni finom.

Forrás:
Szabó Solya

Még több üdítő kombináció:

  • málna + lime
  • méz + citrom + levendula
  • görögdinnye + menta
  • rozmaring + narancs
  • ananász + narancs + gyömbér

Akkor most mennyi vizet kell inni naponta?

A hangsúly nem is a vízen, hanem a folyadékon van. A hivatalos álláspont szerint 10 kilogrammonként átlagosan 4 deciliter folyadék bevitelére van szüksége a szervezetnek. Nyáron több, télen kevesebb kell ahhoz, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben. Azaz, ha én 55 kiló vagyok, akkor 22 deciliter folyadékot kell bevigyek naponta. Az egyértelmű, hogy a víz mellett teával, gyümölcslével és üdítővel is lehet folyadékot pótolni - persze, figyelni kell arra, hogy ezek mennyi cukrot vagy tartósítószert tartalmaznak. De folyadékbevitelnek számít a híg leves kanalazgatása, a zöldségek vagy a gyümölcsök fogyasztása is. Az utóbbiak közül a görögdinnye szinte csak léből áll.