Egyéb kategória

“Ez a termék valószínűleg magát is eladná” – A NANA hordozókabátok megálmodójával beszélgettünk

Bán Judit Borisz és Nana anyukája, de a korábban marketingesként dolgozó Judit nem elégedett meg csak az anyaszereppel, és folyton feszegeti a határait. Az ő nevéhez fűződik a különleges dekorcuccokat forgalmazó, a rózsák és a romantika rajongói között már közismert Oltári Bazár, de legújabb projektjéről, a mindenféle tuninggal ellátott NANA hordozókabát-márkáról is beszélgettünk.

vous - 2015.11.04.
“Ez a termék valószínűleg magát is eladná” – A NANA hordozókabátok megálmodójával beszélgettünk

Névjegy

Név: Bán Judit

Életkor: 40

Gyerek(ek) neve és kora: Borisz (3) és Nana (2)

Korábbi foglalkozás: marketingmenedzser

Jelenleg ezt csinálja: anyuka, NANA hordozókabátokkal debütál

Mivel foglalkoztál korábban?

Mindig marketinggel. Az egészségügyben, de színháznak és IT területen is dolgoztam.

A NANA előtt hoztad létre az Oltári Bazárt, ennek honnan jött az ötlete?

Mikor az esküvőmre készültem, döbbenten tapasztaltam, hogy alternatív lehetőségek nem nagyon vannak. Jóformán csak egy sablonból lehet választani. Így elkezdtem kutatni-keresni, és majdnem mindent megtaláltam, amit kerestem. Ez öt éve történt, persze azóta nagyon sok minden változott már.

Bár az Oltári Bazár kizárólag webshopként működik, már vannak viszonteladóink a határon túl is. És ma már nem csak esküvőkre vásárolnak tőlünk, egyre inkább elterjed itthon is, hogy az emberek egy-egy ünnepségre vesznek kiegészítőket, hogy megadják a módját, vagy teljesen érthetően megkímélik magukat a mosogatástól.

Most dobtad piacra a hordozókabát-kollekciódat a korábbi pulóverszerű kabátok után. Egyértelmű, hogy az anyaságból inspirálódsz. Mitől különlegesek a kabátjaid?

A kabátjaim szeretettel készülnek. Emellett fontos, hogy korszerű anyagokat használok, a kabátok pedig rendelkeznek minden szükséges extrával, ráadásul ősztől egészen tavaszig hordhatók. Ezek az extrák elengedhetetlenek, na, meg persze a megfizethető ár is nagyon fontos.

Mennyire használod a saját márkádnál a korábban szerzett marketinges ismereteidet?

A marketing később került képbe, ez egy olyan "made with love" termék – valószínűleg magát is eladná. A marketingmunka még most jön a külföldi partnerekkel.

Kezdettől fogva hordoztad a babád? Mi a véleményed a hordozásról, és mi volt a véleményed a terhességed előtt?

Igen, kezdettől hordozom mindkét gyerekemet, nekünk kényelmes és nagyon hasznos is volt. Pár barátnőm, akik már hordoztak, ajánlották nekem, és tényleg minden szempontból bevált. Mivel kis korkülönbség van a gyerekek között, így sokszor hordozva sokkal egyszerűbb volt bárhova is elindulni. Konfliktusok leginkább abból adódtak, hogy ki utazzon a mamán. Általában a kislányom nyer, de talán ez nem meglepő.

A NANA nevet a lányod után kapta a márka?

Igen, a lányomat hívják így.

Több hordozókabát-márka van már a piacon, amik népszerűek, amiket már bejárattak. Nem féltél erre a piacra belépni?

Szerintem mindenki próbál egy kicsit a saját ízlése és elvárása szerint alkotni. Számomra fontos volt, hogy nőies, kényelmes és megfizethető legyen. Én ilyet korábban nem találtam a piacon. A NANA jelenleg minden időmet leköti.

Sok idő alatt készültek el a kabátok – nem minden körülmény volt megfelelő. Nagyon nehéz a megfelelő alapanyagokat és minden alkatrészt megtalálni, összeválogatni, illetve természetesen a munka és gyerek mellett időt kell szakítani saját magunkra is. És az sem elhanyagolható, hogy egy ilyen kabátban mindig van új és még újabb lehetőség, bővítés, fejlesztés. Azaz olyan neverending story… Később más termékekkel is szeretném bővíteni a palettát.

Mennyire volt nehéz a gyereknevelés mellett beindítani a saját vállalkozásokat? Miben látod a nehézségeket?

Nehéz volt. Ez nem is kérdés. De ha az az ember olyan típus, mint én, akkor mindig kell valami, amivel feszegeti a határait.

Anyának lenni a legbonyolultabb feladat a világon – bárki bármit is mond.

Amikor már azt hiszed, mindent tudsz, aztán hirtelen, mint egy játékban újabb és újabb szintekre kell lépni, újabb és újabb kihívásoknak kell megfelelni, ahogyan a gyerek nő. Amúgy szerintem gyereket nevelni és háztartást, családot ellátni is nagy munka. Mellette nőnek maradni és dolgozni sem könnyű. Én a magam részéről minden anyára irtózatosan büszke vagyok és csodálattal tekintek rájuk.

Ajánlott cikkek