Nassolnátok, de nem akartok hízni? – A megoldás a datolyában rejlik!

Nassolnátok, de nem akartok hízni? – A megoldás a datolyában rejlik!

Nálunk mindig kerül datolya a fa alá, és hogy őszinte legyek, sokáig viszolyogva kerülgettem, mert olyan töppedt, tojásdad, ki tudja, lehet, lakik benne egy alien! Azóta persze sikerült megbarátkoznom vele, és ezt javaslom nektek is!

A datolyában ugyanis NEM LAKIK alien, hála istennek, ellenben rengeteg vitamin van benne, többek között A1-, C-, B1-, B2-, B3- és B5-vitamin. Rendkívül gazdag természetes cukrokban, ezért rengeteg energiát ad, magas kálium- és nátriumszintje az idegrendszer stabilitását biztosítja, s a koleszterinszintet is karbantartja. Ezen kívül azonban még számos pozitív hatása van a szervezetetekre:

  • megfelelő mennyiségben fogyaszt
  • gyorsítja az anyagcserét, segíti az emésztést
  • táplálja a bőrt és a hajat
  • megelőzi a vérszegénységet
  • proteintartalma táplálja az izmokat
  • vízbe áztatva gyors segítség székrekedés esetén
  • méregtelenítő hatása miatt gyógyír a másnaposságra

Viszlát, problémás bőr!

Forrás:
pixabay

A datolya rendszeres fogyasztása ugyanis – főleg a B-vitamin-tartalma miatt – segít megszabadulni a narancsbőrtől, rugalmassá teszi a bőrötöket, sima, puha bőrt varázsol nektek, és a sebek gyógyulását is gyorsítja. Magas C-vitamin-tartalma miatt megakadályozza a melanin felgyülemlését a szervezetben, emiatt pedig jóval kevesebb ráncotok lesz, azaz öregedésgátlóként is funkcionál. Nem véletlenül hívják az élet elixírjének, na.

Hogyan egyétek?

Magába, csokiba mártva, süteménybe sütve nagyon finom, de akár gyümölcssalátába rakva is gusztusos. Az igazán vállalkozó kedvűek pedig eritrites vízben megpárolt kuszkuszba is keverhetik, igazán egészséges nasi laza napokra!

Ha pedig még több egészséges finomságra vágytok, olvasgassátok a Még idén! témájú cikkeinket! Ígérem, nem fogtok csalódni, akár meg is írhatjátok, miről szeretnétek olvasni nálunk!