Íncsiklandó ételek, amiktől még éhesebbek leszünk

Íncsiklandó ételek, amiktől még éhesebbek leszünk

Amikor az étkezéshez kiválasztjátok a bizonyos ételt, általában arra törekedtek, hogy jóllakjatok vele, és ez elégedett érzést keltsen bennetek, ugye? Sokan nem tudják, de számos élelmiszer csak fokozza az éhség érzését. Ezeket gyűjtöttük most össze nektek.

Volt már veletek olyan, hogy megettetek egy nagy tál ételt, és fél óra múlva megint farkaséhesnek éreztétek magatokat? Bizony, ez gyakran előfordul, ha nem figyelünk oda kellőképpen arra, mit eszünk. Egyes élelmiszerek ugyanis, mint az egyszerű szénhidrátok, nem biztosítanak elegendő táplálékot hosszabb ideig – mondta Susan Piergeorge táplálkozáskutató a Bustle oldalán.

Azok az ételek, amik nem tartalmaznak elég tápanyagot, kevés ideig töltenek fel minket energiával, és hormonjainkkal kapcsolatba lépve még jobban növelik az éhséget. Szóval, ha azt érzitek, hogy a gyomrotok állandóan korog, érdemes az étkezési szokásaitokon változtatni, és a most következő négy élelmiszertípust kerüljétek el!

Üdítők

Nem árulunk el meglepetést, ha azt mondjuk, ezekben is sok cukor és szénhidrát van, még ha az természetes forrásból származik is. Egy pohár narancslé körülbelül egy óráig ad energiát a szervezetünknek. Ehelyett válasszunk inkább vizet! Mondani könnyű, így, hogy ne gondoljátok, hogy a semmiből beszélünk, olvassátok el, hogyan szokott rá a vízre főszerkesztőnk, Mengyán Eszter!

Sós ételek

A sós ételek sok embert függővé tesznek, ugyanis a fogyasztásuk kémiai reakciókat indít be az agyban. Ezért akarunk minél többet enni belőlük. Emellett laktató érzést keltenek. De túl rövid ideig. Úgyhogy, lányok, itt az ideje leszokni arról, hogy előre megsózzátok az ételeket!

Cukormentes élelmiszerek

Joggal gondolhatjátok, hogy ilyeneket enni egészséges. Azt is joggal feltételezhetitek, hogy jobb ezt az utat választani az étkezés terén. Mégis vannak negatív hatásaik az egészségünkre. Az agyunkban olyan folyamatokat képesek ezek az ételek beindítani, amelyek arra késztetnek a cukor hiánya miatt, hogy még több cukros és egészségtelen ételt fogyasszunk, amikor már kifogytunk belőlük.

Nátrium-glutamátot tartalmazó ételek

A kínai kaják, a gyorsételek és bármilyen csomagolt élelmiszer tartalmazza ezt. Egy kutatás szerint befolyásolja a leptin termelődését, ami akár elhízáshoz is vezethet.

Forrás:
chinesefoodrecipes.info

Most talán úgy érzitek, hogy semmit sem ehettek, mert semmi sem igazán jó a szervezetnek. Ha megfogadtok tőlünk egy tanácsot, óvakodjatok a sok cukros és sós ételtől. Válasszátok inkább a magas rost- és proteintartalmú ételeket, hogy a megfelelő szinten jóllakottnak és energikusnak érezzétek magatokat.