kuszkusz04

Szuperköret, amit mindenki ajánl: hajdina

Pohánka, hajdina, egyre megy, hívhatjátok akárhogyan, a lényeg nem változik: egy szuperköretről van szó. Bár régen a szegények eledele volt, mert megtermett bárhol, ma már meleg szívvel ajánlják a dietetikusok is egészséges mivolta miatt. De miben rejlik az egészsége? Lássuk csak!

Nem meglepően rengeteg vitamin van benne, az E-, B1-, B2- és P-vitamin-tartalmáért szokták dicsérni. A P-vitamin az érrendszer kötőszöveteit erősíti, így segít a vénás megbetegedések megelőzésében, sőt, gyógyításában is. Fogyasztásával a vastagbéldaganat kialakulását is meg tudjátok előzni, de szimplán az emésztőrendszer egészségéért is ehetitek, jócskán segít abban, hogy a székrekedés kellemetlenségeit megússzátok. Ám ez még nem minden, ezen túl más szuper tulajdonságai is vannak:

  • a sugárterápia után segít a regenerálódásban
  • cukorbetegek, diétázók ehetik, mivel nem emeli meg a vércukorszintet, akárcsak a kuszkusz
  • gluténérzékenyek is ehetik
  • májbetegek és
  • magas vérnyomásban szenvedők is fogyaszthatják
Forrás:
pexels

Gazdag ásványi anyagokban is, kalcium-, réz-, vas- és cinktartalma nagyon magas, még szerencse, hogy ez a szuperköret egészen Ázsiából idekeveredett hozzánk az idők folyamán, nem igaz? Jellegzetes kúp formája van a magjának, hivatalosan a keserűfűfélékhez tartozik, de a dietetikusok inkább a gabonafélékhez sorolják. Apropó, nézzétek csak, milyen egy átlagos fiatal lány étrendje, pont elférne benne a hajdina!

Hogyan ehetitek?

Nálunk köretként használatos igazán, de kásaként és levesbetétként is ehető. Lisztjéből lepényt, kenyeret, palacsintát és pogácsát is süthettek. Salátába szórva gazdagítja az ételt, kétszeres vízben kell puhára főzni. Aromás, kissé kesernyés íze van, de pörköléssel ezt az ízt kissé diósra változtathatjátok.